onsdag 23 juli 2014

Det luktar eld...

Borde sova men sitter istället med morgonrocken på ute på balkongen. Lagom till jag höll på somna började det lukta eld i hela lägenheten. Ännu värre ute...
Kollade runt från balkongen men kunde inte se nåt. Grannen kom gåendes. Han hade kollat runt husen för att hitta orsaken till brandlukten utan resultat. I den vevan tjöt dessutom ett larm.

Jag gav upp och hoppade i säng igen. Då lyste hela rummet upp av passerande blåljus. Så jag gick ut. Kunde inte se nåt mer.

Men i skrivande åkte två brandbilar iväg och strax efter en polisbil. Mindre kul är att brandbilarna inte åkte ner mot stora vägen utan mot kyrkan och skolan... Hoppas dom bara ska kontrollera eller åka en annan väg... Jag ska i alla fall göra ett nytt försök att sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...