lördag 12 juli 2014

Äntligen är vi samlade!

Vilken morgon! Strålande solsken och vaken alldeles för tidigt. I alla fall om man skulle ha haft sovmorgon. Eller ja, jo, sovmorgon blev det i och för sig. Vaknade inte förrän kvart i sju... Men faktiskt inte hela världen. Fick vakna före barnen. Det är ganska nice det med. Alldeles lugnt.

Gårdagen var desto mindre lugn. Direkt efter jobbet stressade jag upp till kvantum för att handla. Skulle hinna i tid för att hinna med tåget vid tre. Två tunga, stora pappkassar senare var jag klar och hann med tåget.

Hem, packa klart och packa om. En stor typ hikingryggsäck med en liten ryggsäck fastsatt på, en överfull dramaten, min vanliga väska plus en kassa med dom lättaste matvarorna fick jag ihop. Iväg till tåget och åh nej! Vid tåget gick min lagning av min trasiga dramaten åt skogen = ett trasigt handtag. Ombord på tåget. Pilla upp all tejp och fixa till det igen. Kliva av i Handen och hinna upp för alla rulltrappor och backar på mindre än åtta minuter. Japps, jag stressade en aning. Men därefter flöt alla byten jättesmidigt och jag kom fram till Trinntorp samtidigt som Tony. Tajmat värre.

Väl framme blev det att fixa en snabb middag till mig (dom andra hade redan ätit) som sen efterföljdes av ostar och kex toppat med lite vin.  Och umgås med familjen! Sååå härligt!

Nu har jag som sagt vaknat upp till en strålande sommardag. Minuset är alla alger i viken. Den värsta modellen. Blir alltså inte en massa badande i helgen. Tyvärr... Men njuta ska jag ändå. Av helgen. Och familjen. Och förhoppningsvis sol och värme med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...