tisdag 11 februari 2014

Skriva om, en massa nytt men också gammalt...

Från i lördags, innan nya sängen sattes ihop... Vi drev med Sebastian och gjorde spjälsäng av hans stora. ;)

Åh, ibland blir jag bara så sur... Skrev ett långt inlägg i söndags och upptäcker nu att det inte alls har blivit publicerat och inte hittar jag det i appen heller... Får väl försöka återskapa det lite snabbt...

Helgen gick i ett. I söndags tillbringade jag hela första halvan av dagen i källaren. Dom "nya" sängarna som tjejerna ska ha stod ju självklart längst in bakom all annan bråte... Men ordning blev det och bra med. Sängarna hittade jag men tyvärr inte alla skruvar. Så i nuläget har Malin en ny säng medan Emilia väntar på sin. Men det känns bra! Det blev jättebra med den sängen. Nästa projekt blir sänglådor så vi kan rensa bort ena tripptrapphyllan. Blir nog bra det där.

Dessutom ska tjejerna få nya tapeter i sitt rum fram över. Jag vann ju tapeter från Sandberg ur deras kollektion Engla & Elliot på bloggmiddagen i höstas och nu har vi äntligen tagit oss i kragen och beställt hem dom. Såååå fina!!! Vita med små guldhjärtan. Så nya väggar, nya sängar. Nytt skrivbord har dom fått, vitt med rosa ben. Det ska kompletteras med rosa pallar. Och en rosa matta. I framtiden ska hyllorna bytas ut till nya i trevligare färger men det kommer längre fram.

Även inne i grabbarnas rum händer det grejor. Där är tanken att väggarna ska målas vita. Tre udda olikfärgade hurtsar ska få bli en vit byrå. Tvhyllan, som är alldeles för stor för det rummet, ska bort och även där ska det bli en vit byrå. Och så en stor svart lurvig matta på golvet.

Det är lite kul att fundera på hur vi kan ändra om i barnens rum för att få barnen att trivas bättre. Men också hur vi ska göra det utan att det ska kosta för mycket. Och eftersom vi inte verkar hitta det boende vi önskar så får vi göra det bästa vi kan av det vi har nu. Det innebär att alla behöver trivas.

Förutom att barnens rum ska fixas så ska även hallen få förändras lite. Jag fick en hallbänk av Johanna i helgen. Så jag har rotat fram den gamla originalhatthyllan att sätta på väggen ovanför bänken. Garderoben som står i hallen nu ska ut. Ska ta lite bilder sen, både före och efter så ni får se... Men det får bli en annan dag.

Idag ska tiden gå till att plugga. Började ny kurs igår, grafisk kommunikation. Känns som att jag har hittat rätt med den kursen. Återstår att se... Men taggad är jag!

1 kommentar:

  1. Det är så grymt irriterande när inlägg bara försvinner så där :( Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...