torsdag 13 februari 2014

Provocerande!

Idag är en sån där dag när jag blir provocerad av det mesta!

Vaknade på fel sida efter att ha somnat grinig. Livet är ju som bekant inte alltid en dans på rosor. Inte ens hemma hos oss. Och igår var en sån där dag när jag kände att jag inte orkar längre. Men jag kommer igen. Öser ur mig lite galla här i bloggen så känns det lite bättre sen.

Jag skulle ju kunna fortsätta med hur sur jag är över att läkaren inte ringer tillbaka med provsvaren på röntgen jag var på. Värk i kroppen utreds för den som inte är insatt mer...
Jag skulle också kunna vräka ur mig hur jobbigt det är med barnen som trotsar på max och ger mig huvudvärk. Och om röran här hemma när ingen ids plocka ordning efter sig...
Eller hur sur jag är på mig själv som inte tar tag i saker i tid. Skoluppgifter, vänner, disk, sömn...
Jag skulle ha intervjuat en vän. Gjorde jag det? Nä, jag tog inte tag i det alls. Trots att hon hjälpte mig massor. Skäms jag lite? Ja. För tack vare henne kunde jag lämna in ett arbete som jag fick bra betyg på. Jag glömde ju till och med bort hennes födelsedagspresent.. Bara en sån sak...
Eller varför inte om panikångesten jag får när jag ska åka pendeltåg på grund av kräkfobin.

Jag skulle kunna rabbla upp all skit som är här hemma. Men nä... Orka. Livet rullar på oavsett om jag är på bra eller dåligt humör. Så jag sitter här, surfar runt mer än jag pluggar (ja, men jag ligger före i planeringen faktiskt!) alldeles svettig och oduschad med stripigt hår. Lägg till att jag är läskigt kissnödig men inte orkar resa på mig... Jag har fått skriva av mig en del av morgonen alla frustrationer. Det känns skönt.. Nu ska jag ladda om inför kvällens torsdagsfika... Vi ska köra premiär på nånting här hemma.

Nä, ladda om, kissa och duscha, för att sen hämta barn...

6 kommentarer:

  1. Men vet du om en sak?
    Jag älskar dig för att du är precis den du är! :-)

    SvaraRadera
  2. Och mitt i allt får du vara sexrådgivare och hundvakt hahahahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det gör jag så gärna!!! Det är ju bästa stunden på dagen!!! :)

      Radera
  3. Men alla dagar är inte på topp så är det ju, det vet vi alla. Varför frisera sanningen - alla har vi med och mot gångar i livet. Kram vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du har alldeles rätt. Men ibland är det bara så mycket. Eller bara så "vardagligt" att det känns som att det inte ens är värt att skriva om.... Kram

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...