måndag 13 januari 2014

Allvar, kallt golv och fortsättning pågår.

Gomorron! En ny vecka är här och med den nya möjligheter och erfarenheter! För min del innebär det att skolan sätter igång på allvar efter förra veckans mjukstart. På onsdag ska jag dessutom hinna med ett besök på formex tillsammans med Johanna. Är det tänkt i alla fall...

Jag njuter av snön. Och av kylan. Fast inte lika mycket av den senare. Speciellt inte när den är på mitt golv.
Efter förra årets strul med kylan så har vi nu okej temperatur inne trots nästan tio minusgrader. Men golvet i vardagsrummet, samma del av rummet där vi hittade möglet, är iskallt. Det är tur att jag har en tjock fårfäll liggandes där för det är precis där jag sätter fötterna i golvet när jag kliver ur sängen. Men vi ska nog få ordning på det med. ;-)

Jo, en sak till är inplanerad den här veckan. Att maila nynäsbostäder om hur "bra" det funkade att borra hål i asfalten för att få bort vattnet vid portdörren... Ni ser ju själva på bilden... Bilderna är tagna i torsdags när det började snöa, i fredags i modden som blev av snön och igår söndag på isen. Det är en väldigt knögglig och hal is...

1 kommentar:

  1. Alltså det är ju helt sjukt att de trodde att några borrhål i asfalten skulle räcka :( de har ju byggt helt fel från början, allt skulle säkert behöva rivas upp och göras om... Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...