söndag 1 december 2013

Kalaslördag!

En lång med otroligt härlig lördag är slut. Dagen började med paket i sängen för älskade maken som fyllde år. En läcker svart tandborste och en exklusiv öl fick han nöja sig med. ;-)

En sen frukost senare gjorde vi oss klara för en tur till scouternas julmarknad där Sebastian stod tillsammans med de andra scouterna. Dagen bjöd dessutom på strålande vackert frostväder. Tyvärr. Det ska ju blaska på Andersdagen för att julen ska braska. :-)

På eftermiddagen bakade jag saffranskaka inför makens "kalas". Den är ju bara såååå god! Och den här gången minskade jag på sockret ännu mer. Perfekt. Så följer ni länken för att baka rekommenderar jag att bara ta tre deciliter strösocker.

Under kvällen har vi haft besök av nästan hela svärfamiljen. Fikat med glögg och pepparkakor,  ätit makens otroligt goda pulled pork och avslutat med saffranskladdkakan. En sån där härlig kväll som bara kan bli lyckad. Och den blev ett perfekt slut på november!

Och just det... Bilden på Malin. I fredags kväll hoppade hon i soffan i deras rum och slog i huvudet i bordet. En rejäl blåtira och svullnad. Som tur är har hon inte allt för ont. Och hon matchade blåbärssmoothie-mustaschen bra i morse.  ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...