måndag 25 november 2013

Redan slut, snart dags och fullt upp!

Gomorron måndag! Ny vecka, nya möjligheter! Men hur kan vi redan vara inne på sista dagarna i november?! Vi började ju nyss den här månaden! Och på söndag är det första december. Och första advent! Yeay!

Igår strök jag gardiner och dukar och fixade och hade mig. Så härligt! Och tjejerna var så glada. Dom fick välja både duk och gardiner. Malin köpte en julstjärna i veckan med som står på bordet. Alltså blomman julstjärna. :-)
Jag har dessutom gått igenom alla adventsljusstakar och stjärnor som ska hängas upp i helgen. Alla funkar.

Så nu kan jag koncentrera mig på skolarbete hela veckan. Plus att jag ska hinna baka lite. På lördag ska vi kalasa för maken och scouterna har julmarknad. Lite fika behövs. Och på söndag är det handbollsmatch på hemma plan och Oskars lag håller i det så lite fika ska bakas till då med. En helg med fullt upp alltså.

I skolan är det arbeten på g i nästan alla ämnen. Det kommer bli fullt upp dem närmaste veckorna... Men jag mjukstartar med frukost i lugn och ro.

Bilderna är från gårdagens mys. Och middagen åts till levande ljus. Så mysigt. Och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...