onsdag 23 oktober 2013

När kommer vintern?!

Nu när vintern kommer närmre och närmre börjar det dyka upp bilder på snö. Förra veckan kom första snöfallet i Stockholm. Vi fick inget nere hos oss men både söder och norr om oss kom det snö. Genast kom gastandet om att det är för tidigt. I mina ögon, och enligt bloggen, är det inte så ovanligt att det kommer lite snabba snöfall i slutet av oktober och i november.

Sista dygnen har släktingar, bosatta i Arvidsjaur-trakten, lagt upp bilder på snö. Det ser så härligt ut! Men det kommenterades samtidigt med att det var för tidigt. Av Stockholmare. Så jag blev lite nyfiken. När är det normalt att vintern kommer? Där uppe var det normalt nu. Här nere. Under december. Men det är en fin gräns från att vara normalt i november...

Med andra ord, snön kommer, vintern med. Och det kommer att ske allt från nu och fram till årets slut och det kommer att vara normalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...