tisdag 24 september 2013

En liten operation...


Bilden är tagen för två veckor sedan, när såret var nytt.

Härom helgen kom Malin springandes med blodet rinnandes under foten. Nånstans i vardagsrummet hade hon klivit på något och fått ett litet skärsår. Det var dessutom rött en bit runt såret. Vi plåstrade om det i början men sen skippade hon plåster. Vi tänkte inte så mycket mer på det sen, så som det brukar bli med barnens alla sår. Häromdagen kikade jag på foten och såg att det röda området nu istället var mer svullet. Och i samband med det började Malin säga att det gjorde ont när hon kom upp på morgonen. Men lagom till alla morgonbestyr varit avklarade hade både hon och jag glömt bort det igen.

I morse sa hon igen att det gjorde ont och det syntes att det verkligen gjorde ont. Jag lämnade henne på dagis med löfte från personalen att dom skulle ringa hem henne om det blev värre (jag hade en av veckans två lektioner) och kontaktade sen vårdcentralen. Vi fick en tid klockan två och gick dit. Då visade inte Malin att det gjorde ont alls, utan skuttade fram så snällt bredvid mig.

Läkaren fick klämma och känna utan att Malin sa något även om hon ryckte till mellan varven. Misstanke om att det sitter något i foten gjorde att vi blev skickade till röntgen för att kontrollera för att sen ta oss vidare till Astrid Lindgrens barnsjukhus imorgon. Röntgen visade på ett ca 2 mm stort föremål av glasliknande karaktär.

Så i morgon åker vi iväg, jag och Malin. Hon ska få nån lätt sövning (säger man så?!) så att dom kan öppna upp foten och ta ut det som sitter där inne och irriterar. I skrivande stund tror jag att det är jag som lider mest. Jag har inga problem att springa hos läkaren med barnen, se när dom tar blodprover och liknande. Men det här är en helt ny situation... Det känns lite läskigt. Mycket läskigt!

8 kommentarer:

  1. Hoppas allt går bra och såret kan börja läka sig.

    SvaraRadera
  2. Oj då men tur att ni får ta bort det fort ! Lycka till ❤️

    SvaraRadera
  3. Huuu... Jo det är nog så att du lider mer en flickan... Stackare men det kommer gå bra!
    Kram & lycka till!

    SvaraRadera
  4. Aj..
    Jag har själv en dotter som är 20 månader...
    Det är ju en mardröm när barnen sårar sig eller har ont någonstans.
    Hoppas det går bra för er!

    SvaraRadera
  5. Usch, sånt är hemskt. Eller ja, det är inte en hemsk händelse i sig, men det ger en hemsk känsla. Kommer fortfarande ihåg när de skulle söva Rasmus när han brutit armen.

    SvaraRadera
  6. Stackarn! Det kommer att gå fint, men visst är det så att man själv är den som påverkas mest och om det bara gick så skulle man vilja byta så barnet slapp.

    SvaraRadera
  7. Oj, jag förstår att det känns jobbigt! Men bra att dom tar ut det så att det får läka ordentligt, snart är det läkt och klart!

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Förstår om det känns jobbigt.
    Här är det mannen som får ta sådana saker. Jag är en lipis när det gäller barnen så jag tror det stressar de för mycket.
    Sen att jag inte klarar av blod gör inte saker bättre.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...