lördag 10 augusti 2013

Kräftor, saknade regnkläder och brunt?!

Lördag. Yeay. Det innebär att vi ska äta kräftor i kväll! Som jag har längtat! Och barnen har beställt en skål med köttbullar till alla andra tillbehör. Dessutom har dom alla lovat att verkligen smaka på kräftorna den här gången. ;) Funderar på om jag ska bara en västerbottenpaj med. Eller ostpaj, för vi använder ofta nån annan ost. Det går lika bra. :) Och apropå baka, det blev rulltårta till efterrätt igår. Populärt!

Förutom kräftkalaset i kväll måste vi ta en tur till båten...Jag måste få hem mina gympadojjor nån gång. Plus att barnen visst behöver ha gummistövlar och regnbyxor på dagis när det är regnigt ute. Förstår inte varför. ;) Fast i går klarade dom sig som tur var med foppatofflor och jackor. Underbara sommar liksom...

Och så har jag funderat och funderat på det där med hårfärg... En del säger att jag ska ha rött igen medan andra säger tillbaka till min egen hårfärg... Och helt ärligt, jag saknar min egen hårfärg... Kanske lite lathet med som gör det med. Det tar ju ändå lite mer energi att hålla det röda snyggt... Men jag kom på en mellanväg... Kan ju faktiskt lägga i en brun nyans så länge och på så vis bli av med det rosa och sen kunna ljusa ner det till normalt... Får se hur det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...