lördag 10 augusti 2013

En sån där kväll...

Jag laddade för en härlig kväll. Dukade fint, massor med gott att äta och dricka. Så långt var allt bra. Sen räckte det med att vi satte oss. Den ena åt creme fraiche med fingrarna, den andra skrek om läsk, den tredje gjorde oljud, den fjärde skrek för att mamma inte förstod... Och så fortsatte det. Hela måltiden. Lugn och ro fanns liksom inte. Inte så länge barnen satt kvar. Sen hann jag i alla fall äta mina skalade kräftstjärtar i lite tystnad.

Jag och tre av barnen tog sen en promenad. Fasters hund behövde rastning. Självklart men gnäll och trams... För varför hålla sams...?

Hem igen och sen få barnen i säng. Det gick så där... Förstår ni vilka elaka föräldrar vi är som tvingar barnen i säng?!! Den ena vägrar bädda sängen, den andra ska leta i hela lägenheten efter nallarna som mamma lagt i sängen, den tredje bara vägrar för att det inte passar att sova och den fjärde, ja hon somnade faktiskt utan bråk...

Nu ligger tre. Det är nästan tyst. Snart, snart ligger sen fjärde med! Mitt bubbel är nog inte så bubblande så mycket längre. Men gott kommer det vara. Till det tänker jag tända ljus och mysa med make . Och hoppas att imorgon blir en bättre dag... Och jo, jag hann njuta av mina kräftor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...