onsdag 21 augusti 2013

En liten nolla! ♥

Nu går hon i skolan. Igår var det äntligen dags för upprop. Det var en nervös men väldigt glad tjej som gick iväg på morgonen. Först samling med hela skolan på skolgården och sen i klassrummet.

När barnen gav sig av till matsalen för lunch fick vi föräldrar säga hej då. För oss väntade ett litet informationsmöte på fritids. Jag passade på att gå hem efter det. Kände lite oro för hur det skulle gå för Emilia men garderade mig med att fritids kunde ringa efter mig om jag behövdes. Men det gick så bra så. Hon ville inte ens gå hem när jag hämtade henne strax efter tre. :-)

Idag blev det lämning vid klassrummet. Några extra pussar och kramar så fick jag säga hej då sen. Mest sur på morgonen var Malin, som inte fick varken stanna på skolgården eller leka med Oskar.  ;-)

Efter att ha lämnat av tjejerna utan problem kan jag slappna av och åka till frisören med glatt humör.  Som jag skrev tidigare är frisörbesök bland det bästa jag vet. Jag hoppas hinna få lite "strosa i affärer"-tid över innan skolan börjar med. Det var länge sen. Plus att jag måste skaffa block till mina lektioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...