torsdag 4 juli 2013

En sån där härlig dag...

Det har varit en lång men bra dag. Grabbarna är iväg på en dagstur till Åland med kollot. Tjejerna var på dagis medan jag var hemmma möblerade vidare.

Efter hämtning åkte jag och tjejerna ner till värdens kontor för att välja tapeter. Det var svårare än jag trodde det skulle va. Slutligen föll valet på en nästan vit tapet med lite mönster.

En sen handling och ännu senare middag följde på det. När tjejerna sen kom i säng skulle jag ha börjat vika tvätt men den behagliga temperaturen ute och den strålande solen lockade mer så jag satte mig på balkongen med ett glas vin. Så härligt! Jag har ju ändå varit inne hela dagen.

Medan jag har suttit här ute upptäckte jag att ännu en av pelargonerna vi köpte på loppisen på dagis i maj har börjat blomma. Det blir så fina blommor! Och sen kom jag ihåg att föreviga min rosmarin. Den har små knorrar. Har aldrig sett det förut. :-)

Nu ska jag sitta här och njuta en stund till innan jag gör sängen sovbar igen. Just nu ligger all tvätt där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...