lördag 1 juni 2013

Sushi, hav och flyttfunderingar.

Förmiddagen tillbringade vi i båten. Lurade till mig en god sushi på vägen hem. Hmm... vågar nog inte köpa vegetariska bitar i fortsättningen,  om jag inte köper extra många. Malin stal avokadobiten. ;-)

När vi kom hem möttes vi av en mindre sjö utanför porten. Mindre kul alltså. Jag har felanmält det många gånger sista åren och inte ens nu när dom asfalterade annat på gården åtgärdade dom det. Lägg sen till att sjön va ett hav andra gången jag kom hem. Den gången gick jag in via grannporten och källaren. Inte ens Tony kunde kliva in vettigt med sina långa ben.

På kvällen var Tony och jag iväg på lägenhetsvisning. En fyra där den nya hyresgästen redan från början är lovad att få nya tapeter i alla rum och golv överallt utom i kök och badrum. Åt ena hållet är den på bottenplam ut mot en härlig lekplats. På andra sidan är den en trappa upp. Jag gillade den. Synd bara att balkongen är så mycket mindre än den vi har nu.  Men det fanns ändå plats för det viktigaste; bord, stolar och blommor.

Nu ska vi bara bestämma oss för om vi verkligen vill ta steget och flytta dit. Det skulle bli en stor omställning. Ett helt nytt område. Nytt dagis, nya skolor och fritids. En ny ort. Vi ska titta på en till lägenhet i samma område. En större lägenhet men som har lite sämre läge. Ja, ja. Vi får se. Vi är på tredje plats i kön. Jag tror inte vi kommer få nån av dom. Men i alla fall...

Nu ska jag avsluta kvällen med lite honungste för min stackars hesa röst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...