torsdag 27 juni 2013

Då börjar jakten...

 Yups, så är det. Nu ska här letas... Ja, efter tapeter alltså. Det är inte det lättaste. Vi gillar den tapeten vi har. Och i skrivande stund vet vi inte om vi bara kommer få ny tapet i vardagsrummet = skarv mitt på en vägg eller om vi även får hallen. edit innan postning - allt ska tapetseras! Jag var ner till Nynäsbostäder häromdagen och kikade i pärmarna. Det är inte lätt att välja nytt. Speciellt inte när man är ensam om att bläddra bland dessa hundratals tapetprover. Varav dom flesta inte faller mig i smaken.

Jag har hittat en tapet som är jätteolik det vi har innan. Men det är något jag gillar med den. Tror den skulle bli fin i vardagsrummet (vad vet jag liksom?! ;o) och den har en matchande tapet i annan färg. Där tror jag att man hade kunnat få till det snyggt mellan hall och vardagsrum genom att ha den ena tapeten över ena väggen och den andra tapeten på andra väggen. Å andra sidan vet jag inte om jag kommer trivas med dom. Här är dom i alla fall. Synd bara att inte färgen syns så bra. Det är ljusrosa blommor med grönt mönster. Samma gröna färg är på den andra tapeten. Hittade en bild i mobilen som var liiiite bättre... 

Flügger Fioton 2nd edition nr 431106 och 431007
 
Ett mönster föll både Tony och jag för när jag skickade små mobilbilder till honom. Men det är svårt med nyansen...
Eco Decorama nr 84007 och 84006
 
Och den här föll jag för. Det mörkare mönstret syns inte riktigt utan mer i vissa vinklar. Svårt att förklara. Båda bilderna är på samma tapet.
Boråstapeter Borasan Easy Up nr 39134
 

2 kommentarer:

  1. Jag tycker personligen att det är bättre med samma tapet i både hall och vardagsrum för jag tror det blir för mycket skarv av det hela även om man använder två olika mönster som kan gå in i varandra sådär.

    Jag gillade 431106 bäst. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir en och samma tapet. Men dom två var snygga ihop. Och den du gillar är en av favoriterna hittills.. :)

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...