tisdag 28 maj 2013

Leta pusselbitar...

Pussel, pussel... Ibland behöver vardagens pusslas ihop riktigt ordentligt. Som idag. Matte på förmiddagen. Det gäller att tjejerna kommer i tid till dagis. Inte bara för att dom ska äta frukost,  utan för att jag ska hinna äta frukost med. Så har vi nästan varje dag till semestern nu.
Tisdagar och torsdagar, med start idag ska jag läsa pedagogiskt ledarskap på eftermiddagarna. Och idag är det dessutom lektion på historian. Den är annars på distans.

Jag hade tänkt tillbringa timmarna mellan lektionerna med att räkna i kapp på matten.  I skolan. Trodde jag. Strul på makens jobb gör att jag får hämta barn. Inte för att det gör mig nåt. (Jo, det är skönt att slippa ibland. ;-) Jag hinner hem, värma på maten (vilken tur att Tony lagade till den igår!!), och jag hinner snabbt kasta i även mig lite mat innan det är dags att gå. Det gäller bara att maken kommer i tid till jag måste gå.

Jag misstänker att det blir en hel del pusslande fram över. Att läsa heltid gånger tre på samma period lär ju bli kännbart... Men helt klart värt det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...