söndag 9 december 2012

Jag är chockad!!!!

Jag skummade igenom twitter lite snabbt nu på morgonen. Blev nyfiken på en länk och fick mig en stor chock av innehållet!!!

Det är en lärare som har förbjudit pepparkaksgubbar i luciatåget - för att ingen ska kunna ta illa upp! Barnen skulle få vara två tomtar och resten stjärngossar och tärnor. Barnen får dessutom inte sjunga Vi komma från  pepparkakeland.

Min allra första tanke är att fler kommer ta illa upp av det beslutet i stället. För både tärnan och stjärngossen går att koppla till den kristna tron.

Nä, usch och fy!!! Låt barnen klä ut sig som dom själva vill, oavsett ålder!!! Jag hoppas läraren ändrar sig!

Här hemma har till exempel vi för första året fått önskemål om att klä sig till annat än tomte och pepparkaka i år! Den tionde lucian vi firar med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...