torsdag 29 november 2012

Varför måste man vara så negativ!?

Usch vad det är trist att läsa alla negativa kommentarer överallt idag. Om snön så klart. Inte bara för att jag gillar snön utan för att det är så trist när folk är så väldigt negativa hela vintern!

Vi bor i Sverige och i Sverige har vi kyligt och snö på vintern. Om vi har tur. Och det är likadant varje år. Varför ska man då gå runt och vara så jäkla negativ hela tiden?

Jag kanske inte tycker det är världens roligaste med snöblask men med ett par rejäla stövlar funkar det med. Hellre byter jag skor och är torr om fötterna än att bli bitter över blötan.

All den där negativa stämningen är så otroligt trist och inte alls uppiggande på nåt vis. Tänk i stället på att om några veckor vänder det, det kommer börja gå mot ljusare tider. Att all snö gör att det blir lite ljusare vilket i stort sett alla människor mår bra av!

Sprid lite glädje runt er!!! Ett leende smittas oftast över till andra. :-) Själv njuter jag av alla ljusglimtar i mörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...