onsdag 21 november 2012

Skräp och sorgligheter...

Jag sökte efter en bild passande med texten nedan och fann denna. Minns ni?
Oj vad jag är duktig på att plugga idag... :-S Fast å andra sidan behöver jag inte ha riktigt så dåligt samvete... Jag har rensat min mailbox, svarat på en del mail som hamnat lite efter och faktiskt fått en hel del annat gjort. Fast jo, jag borde nog sätta lite fart nu. Skulle faktiskt bara kasta i väg ett litet inlägg först...
Upptäckte att jag hade en kommentar som väntade på moderering. Och när jag sitter där och håller på upptäcker jag att det finns en flik för skräppost bland bloggens inställningar... Det var dessutom fullt av en massa skräpmail där. Nu förstår jag vad en del bloggare har pratat om när det gäller skumma kommentarer. Jag hade fått såna jag med, bara inte uppmärksammat det då dom hade blivit bortrensade på en gång. Så jag har faktiskt lärt mig nåt nytt idag. ;o)

Och igår lärde jag mig massor av nytt. Jag valde att gå på dubbla mattelektioner och var helt slut i huvudet när jag kom hem. Men kul var det. Nu har det äntligen släppt och jag känner att jag hänger med ordentligt på lektionerna. För det mesta i alla fall. ;o) Därför är det lite trist att det inte finns nån fortsättningskurs på matten redan i vår i min skola. Jag får hoppas att det kommer till sommaren eller hösten i stället.

I kväll funderar jag om jag ska gå på föreläsning här i Nynäshamn. Det är Emma Jangestig, vars två barn blev mördade i Arboga, som ska berätta om hur hon tog sig igenom sorgen. Jag följde henne på  Familjeliv när det hände och har dessutom läst hennes bok och är väldigt berörd av hennes öde. Misstänker att det kommer vara starka känslor i luften under föreläsningen... Får se... Hinner fundera en stund till...

Nä, nu ska jag kasta i mig lite mat och sen verkligen ge mig på skolarbetet!

2 kommentarer:

  1. Åh! Kul med matte!! Vilken nivå/kurs? Utmana mig gärna om du stöter på problem. Länge sen jag gnuggade/använde mina matte-knölar nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superskoj!! Läser matte 2b nu. Och jag ska nog skicka nåt roligt problem till dig. ;-)

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...