söndag 8 januari 2012

Ompysslad och drömmar!

Phu säger jag bara... Orken är inte stor idag. Kom hem med 00:15-tåget i natt och somnade nog inte förrän framåt tvåtiden... Och Malin gjorde morgon redan vid sju... Jag fick slumra till strax efter åtta men det känns ändå att det saknas sömn...
Jag hade jättetrevligt hos min kusin igår. Hans sambo fick använda mig som försökskanin och har satt på mig gelenaglar. Idag har jag dessutom lackat dom lite enkelt. Är supernöjd! Synd bara att dom måste filas ner mer och av med lacket inför morgondagens arbetande...

Bävar lite för att jobba imorn... Har fortfarande ont i ryggen även om jag inte har lika ont längre. Men så har jag ju varit hemma och kunnat lyssna på kroppen med.
Idag har jag varit på kalas med Emilia och varit lite mer i farten och på en gång har jag ont i ryggen. Inte tokont men ont.

Dessutom jobbar jag fyra låna sena dagar veckan som kommer. Jag gillar inte att jobba länge än fem. Dels blir dagarna så långa, vi går ju faktiskt upp klockan sex på vardagarna, oavsett när jag börjar jobba. Dels är det trist att komma hem efter att barnen har somnat. Det ultimata hade varit att jobba typ 9-15:30. :o) Hoppas på bättre tider längre fram. Att jobba till 19 och 20 är inte skoj...

Annars händer det inte så mycket här hemma just nu. Ungarna har sin sista dag på lovet imorgon och sen är det varadag igen!

Fast jag är lite lycklig och håller tummarna för fullt! Kollade in tiodygnsprognosen på vädret! Se själva!!!
Ja, onsdag, torsdag och fredag känns ju inte superlockande men resten känns såååå härligt!!! Jag hoppas verkligen vi får lite riktigt pulkaväder!!!

4 kommentarer:

  1. Jag tror du får ta nya tag med att söka nytt jobb helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Martina - jo, jag vet... Hjälp mig att komma på vad bara....

    Ann-Sofie - tack!!!! :o)

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt med snöööööö!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...