lördag 17 december 2011

Trist värre

Vaknar till ett regn som vräker ner. Tänk vad härligt det hade varit om temperaturen hade varit fyra grader kallare! Då hade vi haft massor av härlig snö nu!

Jag hade nog haft lättare att acceptera vädret om vi hade sluppit allt regn...

Idag blir det en lugn dag hemma. Vi har friskförklarat både mig om Malin. För hennes del är det nog den rejäla förkylningen som bråkar och för mig var det väl extrem trötthet i kombination med oro...

På dagens agenda står pepparkakshusbak. Och lite potatisgratäng ska fixas. Jag äter inte Jansons frestelse men gärna lite vanlig potatisgratäng istället. Och igår gjorde vi köttbullar. Mums!

Vi får se om vi gör lite godis och kakor också.
I veckan sen ska vi göra sill och grava lax.

Har du nån favoritsill? Själv är jag väldigt förtjust i apelsinsill.

1 kommentar:

  1. skärgårdssill gillar ja även min mormors inlagda sill e smaskig:)! skönt att ni mår bra nu!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...