söndag 2 oktober 2011

Trattkantareller och egodrömmar

Kombinationen väldigt trötta föräldrar, tre tjatiga barn, ett konstant gnälligt barn och en heldagsutflykt fick mitt tålamod att ta slut igår kväll. Och i stället för att sitta kvar hemma och bara bli surare och surare så gick jag ut. Hade först tänkt gå en promenad men det slutade med att jag plockade ett par liter trattkantareller. Och jo, jag hann rensa huvudet med.

Idag slapp jag bli väckt redan vid fem för Malin kom nog inte förrän vid strax efter halv sju. :-S
Och sen kom Oskar, med sitt bästa göra-tvärtemot-humör. Klockan är inte ens åtta och jag är redan trött i huvudet...

Idag saknar jag verkligen att ha ett sovrum!
Då finns det ju faktiskt en möjlighet att i alla fall en av oss (jag och Tony alltså) kan få sova ut ibland.

Hmm... Undrar hur det skulle funka med fyra barn i samma rum?! I vardagsrummet, där vi sover nu, skulle vi kunna göra en stor skrivbordshörna efter hela väggen och få upp hyllor för allt smålego så det blir lättare att bygga med det. Kombinerad läx-, dator- och legohörna.
Jaja, drömma går ju alltid...

Plus att ett sovrum nästan är ett måste om min chef gör som hon pratade om, schemalägger mig på kvällar och nätter... Är lite svårt att sova på dagen under helgen med hela familjen hemma annars...

5 kommentarer:

  1. Låter som om det är dags att byta jobb...

    SvaraRadera
  2. Tålamod är inte min starka sida även om fröknarna på förskolan påpekar ofta att dom är imponerade av mig att jag orkar fajtas med Tore som jag gör.

    Men att gå en promenad med musik i lurarna gör under för mig när jag skall rensa tankarna.

    SvaraRadera
  3. Du gick ut i skogen själv på kvällen? Galen du.. ;)
    Men ja, ett sovrum låter ju inte helt tokigt. Annars kanske någon av er kan tralla in i barnens rum när alla gått upp och lägga er en stund? det är ju guld värt att få sova ut ibland. Gör ju en del för tålamodet minst sagt!

    SvaraRadera
  4. Och plötsligt inser jag varför jag kanske är en stadsråtta trots allt. Mörkrädd så in i bängen... :(

    Eh, nu ska vi se - om kommer från centrum (alltså ingången till den sliskiga pizzerian och systemet) och går upp mot centrala parken så viker du bara av mot höger istället, sen ligger den uppför en liten backe (med skog bakom). Tydligen gjorde de om den för några år sen, men där finns både gungor, rutschkana (iofs inte klättringsvänlig) och andra roliga saker som en 1 åring kan uppskatta. Gillade dessutom att sakerna var rätt så fräscha (om man bortser från lite klotter - men hey - det är Orminge.. ;) ). Akta bara den stora tunnelformade rutschkanan så du inte släpper Malin där, A gjorde nämligen en rejäl vurpa och slog i kind och panna... :(

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...