tisdag 27 september 2011

Vad gör man?!

Hmm.... Känns inte riktigt som att den här dagen går åt det hållet jag hade tänkt mig...

Ringde SL för att efterlysa Emilias lila tröja som hon glömde på (ersättnings)bussen när vi skulle på vikingaeventet... Den fanns inte på hittegods. Ringde kundtjänst för att istället bli kopplad direkt till garaget för att se om tröjan fanns kvar där... Efter lång väntan kom killen i andra änden fram till att det är Nobina som står för bussarna och att många är inlånade så jag kunde inte bli kopplad direkt till garaget...
Så nu väntar samtal till Nobina...

Det mest irriterande av allt är att när vi upptäckte att Emilia glömt tröjan, typ tre minuter efter att bussen hade åkt vidare, frågade vi i SL-information i Västerhaninge (där vi precis klivit av) om dom kunde få tag på bussföraren och i så fall fråga om han kunde lämna in tröjan nästa gång han passerade i Västerhaninge. Men nej, så kunde man inte göra, jag var tvungen att gå via hittegodsavdelningen!!!
Visst, det var ju vårt fel som glömde tröjan, men lite serviceminded kan man väl vara?!

Så, fortsättning följer...

Tog sen bussen upp till Haninge. Skulle kolla på present till Sebastian... För den ena presenten glömde jag en väsentlig del hemma. Suck! Dessutom behövde jag kolla på klockor till grabbarna då bådas tyvärr gått sönder... Kollade inne på Ur och Penn som brukar ha så mycket. Och jodå, det fanns massor. Om man ville ha Hello Kitty... Suck!

Men det slutar inte där...

Tänkte passa på och äta lunch på McDonald's och prova deras nya hamburgare. Nu, under första veckan av kampanjen, bjuder dom på en hel meny för 29:- istället för 75:- om man checkar in på facebook.
Checkade in som vanligt och så långt gick det bra. Men inte sjutton fick jag upp nåt incheckningserbjudande.... Maken sa att det fanns en McDonalds-app så jag tog hem den och visst stod det om erbjudandet i den.
Checka in och få... Och så dirigerades jag om till facebook och samma sak igen... Så inte nog med att vi har fått en massa skit i facebook idag, dessutom har det nya systemet med incheckningar slutat fungera... I alla fall för mig i min SE Xperia X8... Lagom kul, för det är ju inte bara McDonalds som anväder sig av incheckningar.
Kan ju lägga till att mina två incheckningar utan erbjudande ändå gav mig en meny tack vare snäll personal! :o)

Om du vet hur jag ska göra i stället får du gärna hojta till! ;o)

Och nä, det är inte slut med det...

Skulle gå på toa. Växlade mina sista fem kronor (mina sista kontanter) till en femma, stoppade in den i boxen och... Nä, det funkade inte. Femman försvann och dörren förblev olåst... Och för att få hjälp ska man tydligen vända sig till en av centrumets vakter som befinner sig nånstans i centrum... Jag åkte hem!!!

5 kommentarer:

  1. Det går bra för dig idag.. :( Varför ska något vara lätt?
    Är förresten imponerad att du ens orkar surfa/kolla FB på X8:an. Jag har en som lånetelefon via jobbet och verkligen H A T A R den. Tur att det inte är barn på jobbet, för den får utstå många svordomar dagligen... (Fast att ringa med funkar den ju till)

    SvaraRadera
  2. Nä du, det är inte min dag idag tydligen...

    Jag gillar min x8. Fast önskar ibland att den vore lite större i displayen... FB lever dock sitt eget lilla liv mellan varven... Jag blandar med att använda webb-fb..

    SvaraRadera
  3. Men vilken himla dag! Kram kram och <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Vilken skit daa hoppas dagen imorgon blir bättre!!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. samma för mig när jag glömde en "dramaten" på bussen i somras. man fick inte kontakta chauffören, utan ringa hittegods (som bara hade telefontid typ 1½ timma mitt på dagen. Som tur var hade de ju lämnat in den där och jag hämtade den på kvällen.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...