söndag 1 maj 2011

Valborgshelg och tio snabba

Det har varit en bra helg här! I fredags var jag hos Sofia och drack vin och åt ost. Mums!
I går blev det en sån där lagom lugn dag som tillbringades hemma till en stor del.
Grabbarna var iväg på kalas i simhallen. Det var en hit och nåt dom själva vill ha.

På kvällen lagade vi en god trerätters middag.
Till förrätt serverades det två alternativ då barnen inte gillar skaldjur.
Kräftröratoast till mig och Tony och toast med tomat, salami, gurka och oliv till alla barnen. Även Malin fick fast uppdelat i vettigare bitar. ;o)
Till varmrätt serverade Tony stekt fläskytterfilé och färkpotatis med olivolja, gräslök och fetaost. Till det serverades det tzatziki och tomatsallad.

Oskar beställde fruktsallad och Malin tyckte det var riktigt supermumsigt. Och klarade faktiskt av att äta fruktbitarna utan problem. Liten börjar bli stor.

Och inte nog med det, tand nummer tre är framme uppe i överkäken och nummer fyra är på väg att ta sig fram den med. Dock är det inte framtänderna. Så hon får en söt glugg där uppe. ;o)

Efter middagen var det dags att gå till brasan och Sebastian och Oskar gick i scouternas fackeltåg för att få tända brasan.
 
Det rök en hel massa om brasan innan elden tog sig ordentligt... Och det var fram ungar, som inte var scouter, och plockade ut facklorna ur brasan innan den hade börjat brinna ordentligt!! Var fanns deras föräldrar då?
Vi var inte kvar så mycket längre än att vi hann handla lite gottis till ungarnas stora lycka. ;o)

Idag har tog jag Oskar och Emilia och åkte till Andrea och hälsade på. Vi fick en god lunch som hon ansträngde sig så med. *fniss*
Emilia och Isabel hoppade i studsmattan. Kolla deras fina frisyrer. :o)

Ungarna fick spela en massa Wii till deras stora lycka och vi avslutade med att besöka en rolig park innan det var dags att åka hem igen. Tyvärr var det en aning kallt idag så man var lite frusen efteråt. Men det innebär ju bara att vi måste göra om det igen när det är varmare väder och då får det bli lite picnic tycker jag nog. :o)
* Andrea hjälper Adam som kom av sig på vägen.
* Oskar och Adam gungar
* Emilia, och dom andra, testade både den lilla och den stora höga rutchkanan
* Det var en väldans fart i den höga rutschkanan. ;o)
* Emilia och Isabel gungar

Avslutar med Lindisens roliga utmaning.
Varje vecka lägger hon upp frågor att svara på och sen länkar hon till alla som varit med.

Här kommer mina 10 snabba...
Sommar/Vinter? Både och!! Alla årstider har sina underbara perioder!

Utekväll/Hemmakväll? Hemmakväll, gärna med glada vänner. :o)

Katt/hund? Jag är kattmänniska. Men gillar såklart hundar med.
Stora bröst/Små bröst? Var och en får välja själv. Men jag tycker det ska se naturligt ut. Önskar dock att mina vore ett par storlekar mindre, men det är mest för att det skulle bli lättare att hitta en massa roliga bh'ar då.

Salt/sött? Både och! Förr var det bara salt som gällde.

Dusch/Bad? Jag gillar att bada men fyller oftast på med så varmt vatten att jag håller på och svettas ihjäl och inte orkar ligga kvar. ;o)

Styrketräning/Passträning? Träning vad?!? Simning eller promenad om jag måste välja.

Morgon/Nattmänniska? Beror på humör och mående. Vissa perioder är jag extremt morgonpigg och andra kan jag vara vaken halva natten med massor av energi. Städar gärna i min ensamhet när dom andra sover, oavsett om klockan är fem på morgonen eller tolv på kvällen...

Blond/Brunett? Naturlig. ;o) Cendré tror jag det står i passet. Färgar jag det är rött en stor favorit.

Ärlig/Oärlig? Ärlighet lönar sig i längden. Men ibland kan vita lögner vara bra att ta till.

2 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...