måndag 28 februari 2011

Sportlov och måndagslista

Så är det då äntligen här. Sportlovet! Shit vad snabbt tiden har gått, februaris sista dag idag dessutom! Våren är nära nu! Härligt!!!
Att det är ljust till middagstid redan från i ottan är inte fy skam det heller!

Grabbarna är lediga från skolan men ska gå två dagar på fritids. Dom har själva bett om det, är i själva verket lite sura att dom  inte får gå mer än så. Dom har ju bara tio timmar i veckan på fritids, även på lov...

Idag är det fritids som gäller för grabbarna, dagis för Emilia och jag ska iväg till dietisten! Spännande!
Veckorna som har gått sen sista har gått ganska bra. Jag är inte perfekt och har ätit mer snacks och onyttigheter än jag hade tänkt mig men å andra sidan har frukostarna fungerat klockrent hela vägen och jag har faktiskt lyckats minska en väldigt stor del av mina måltider utan att egentligen har gjort så mycket mer än att tugga ordentligt!!! Det ni! Jag äter mindre av att äta sakta och tugga ordentligt, inte av att ändra på maten. Eller jo, jag har sett till att vi äter mer grönsaker men inga extrema mängder!

När det gäller saltandet har det gått jättebra och smaklökarna har nu börjat vänja sig för nu har jag börjat salta för att det ska smaka bättre, inte bara för att jag ska! Och det där kryddmåttet med salt på morronen känns inte längre som en superstor mängd, den känns numera normal. :o)

Glömde att dricka ordentligt under två dagar förra veckan vilket resulterade i att jag vakna med svullna fingrar och handleder. Pimplade nån liter vatten och var sen tillbaka i normalläge. Känns skönt när kroppen visar vad den behöver.
Har den här veckan haft mens och brukar dessutom känna mig väldigt uppsvälld bara av det...

Resten av veckan bjuder på lite äventyr...
Tisdag - planer åt olika håll... Bada eller ihallen med grabbarna... Får se hur dagsformen och väder är...
Onsdag - nånting med grabbarna på förmiddagen och efter lunch ska jag iväg med Martina på nån inspelning av Fredrik och Filip...
Torsdag - mammalunch här i Nynäs för mig och Malin. Grabbarna går på fritids.
Fredag - playdate med Andrea och ungarna
Lördag - Melo! ;o)
Söndag - förmiddagen hemma och kollar Vasaloppet!

Och så måndagslistan då! Denna peppande idé kommer från jennyn.se

Idag måndag är jag glad för att
- det är dags att besöka dietisten igen
- våren är på ingång
- jag har en massa roliga äventyr inplanerade i veckan och framöver
- vår bröllopsdag närmar sig...
- jag har en underbar man som är bara min!!! ;o)
- jag har fyra älskade barn som är mitt allt!
- livet känns fortfaraden väldigt bra!

6 kommentarer:

  1. Åh vad spännande med dietisten! Du får hälsa! ;-)
    Har inte alls hängt med i att det är sportlov snart. Nu. Känner mig lite off i verklighetsuppfattningen.
    Borde gå och hämta ut Litens 6-mån-paket idag, men vet inte om jag orkar röra mig iväg ;-) LAAAAAAAT!

    SvaraRadera
  2. Ja men sörru... Sportlovet ska avsluta vintern och släppa fram våren så det har jag koll på. ;-)
    Men kan förstå att du har mindre koll som inte har skolbarn. ;-)

    Det gick super. Idag igen. Skriver om det sen.

    Och man får vara lat, speciellt med sjukdom i huset!!!

    SvaraRadera
  3. men hallå jag saknar två namn efter Mello i veckoplaneringen!
    Vi skulle väl se den tillsammans vi "Triss i tjejer"?

    SvaraRadera
  4. Martina - det är ju till finalen vi ska träffas ju! Nu i helgen är det ju andra chansen. ;o)

    SvaraRadera
  5. Kom precis på det när jag tittade i kalendern...
    Inte alls förvirrad!

    SvaraRadera
  6. Du hade inte skrivit någon kommentar i går men nu har jag lagt upp den :-)

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...