söndag 27 februari 2011

Njuter av livet!! ♥

Hmm... Efterlyst i sin egen blogg... Det är nåt... ;o)

Vi har egentligen inte gjort så jättemycket dom sista dagarna men ändå har det varit fullt upp!
Just nu känns livet riktigt bra! Ungarna har haft några dagar där utbrotten varit lite färre (ja, nu blir det väl värre för att jag säger så, men i alla fall.... ;o)
Det enda som i så fall varit/är lite negativt är att Malin fått för sig att hon inte ska äta. Hon äter knappt halva mängden mot för en vecka sen, om ens så mycket... Och helst ska hon äta själv, men det är lite svårt när hon inte kan pricka munnen med skeden och inte äter "torr" mat som ris, pasta och liknande... Hon får smaka hela tiden men kväljer och gnäller... Ja, ja... Förhoppningsvis är det en fas som snart går över... 
Fröken Knöla-med-maten... Men att försöka hitta rätt med skeden är skoj. ;o)

Onsdagen innebar att bokrean startade och jag tog en tur till Handen. Hittade ingeting jag föll för... Men fick ändå några mysiga timmar tillsammans med Malin.

I torsdags var jag i väg och träffade Skrotmamman och Martina och deras barn på Öppna förskolan i Långtbortistanien. En riktigt härlig dag med många skratt och även lite shopping på vägen hem.

Sofia tipsade om att det fanns dekornagellack i hälsokostaffären i Västerhaninge och jag kunde bara inte motstå det. Tycker ju det är så kul att lacka naglarna och kunna gör lite roliga mönster ovanpå. En av mina laster i livet just nu. Hehe...
Har nu alla dessa utom den med guldglitter. Valde att köpa ett snyggt grönt lack i stället. ;o)

Tony hämtade grabbarna efter skolan i torsdags och så åkte dom ner till Nynäs för att hämta Oskars nya glasögon. Det paret han ville ha mest hade kommit, det med Shrek på. Tyvärr hade dom med SvampBob på gått sönder så han fick välja ett par nya så nu väntar vi på dom.
Och eftersom Oskar är så otroligt bestämd av sig fick vi absolut inte fotografera honom med glasögonen på. Men jag fick fota hans nya mössa i alla fall! Snygg va? Den har jag gjort! ;o)
 Första bilden så har jag smygfotat på bussen = butter min... Andra bilden är på hans nya snygga mössa!

I fredags blev det en ny tur till Nynäs då Oskar hade tid hos tandläkaren. Det tog sin lilla tid för dom hade fått ett akutärende innan så vi fick vänta 50 minuter extra innan vi fick komma in. Jag höll precis på att ge upp när han fick komma in.
Den alldeles för långa väntan gjorde Oskar sprallig så medan jag pratade med tandläkaren och hon gjorde sig redo passade han på att åka rutchkana i tandläkarstolen. ;o) Tyvärr tänkte jag inte på att ta kort på honom, för han var lite söt i tramsandet.

På kvällen åt vi en riktigt god middag och i den vevan fick jag reda på att Coop Forum i Nynäs hade en massa superbra reaerbjudanden så jag tog Basse med och åkte dit direkt efter maten.
Shoppade en massa skoj, bland annat en födelsedagspresent till Emilia... Men eftersom jag har läskunna barn med mig när jag skriver detta får sakerna presenteras mer en annan dag. ;o)

Igår var vi hemma och röjde och fick en massa gjort. Även barnen var med och hjälpte till ganska bra så när kvällen kom lade sig ett lugn över lägenheten. Väldigt skönt!!!
Jag fick dessutom besök av Sofia lagom till Melodifestivalen! Vi åt lite gottis, drack cider och analyserade bidragen. Väldigt trevligt!
En massa gottis!!!
Idag vaknade jag av Malin redan vid sextiden och vet ni vad? Det hade redan börjat ljusna ute då!!! Så himla härligt!!!!!
Det innebär ju faktiskt att våren sakta men säkert är på ingång. För JA, nu vill även jag har vår!!! Tänk bara att slippa overallerna och vinterkängorna och bara behöva klä på oss några lager tröjor och fleece och gympaskor!!! Kunna plocka vitsippor och tussilago med barnen! Nu längtar jag med för fullt!!!
Det var strax ovanför nollan hela dagen igår men idag är det strax under... Det känns så bra att det går åt rätt håll men jag är lite orolig för kylan dom pratar om nästa vecka...
+1,1 grader i skuggan på balkongen!!!
Nu ska jag ge mig på lite cupcakes-bakning tillsammans med Emilia och Oskar! Sebastian har fullt upp med att vara vild tillsammans med sina kompisar. ;o)

3 kommentarer:

  1. Vilken sammanfattning =) och ja - vi har saknat dig!

    Snygg mössa måste jag säga (fin han är i g***ö****n)!

    Jaaaa - jag vill gärna elda upp overallerna nu känner jag... =) jag är kanske lite drastisk... men vad sjutton =)

    Kram - och ja - jag tror att jag fått in de sista stegen i tävlingen och jag ska räkna samman dem sista imorgon så kommer vinnaren presenteras =)

    SvaraRadera
  2. Petra - ja, lika bra att sammanfatta när man varit så saknad. ;o)

    Och ja, visst är han fin!!! Så himla söt!!!

    Och ja, tänk om vi fick bränna overallerna nu! Vad skönt det vore! Min jacka har dessutom börjat gå sönder...

    Spännande med reultatet imorn!
    Kram

    Skrotis - Ja, man känner sig lite omtyckt då. :o)
    Krya på er!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...