söndag 23 januari 2011

Så NÖJD!

Efter lunch tog åkte jag och barnen iväg till Slussen för att lämna grabbarna till mormor och morfar. Där väntade biobesök och sen övernattning. Även deras kusin David var med under dagen. Det blev en snabb avlämning innan jag och tjejerna begav oss hemåt igen. Kändes som jag spenderade en stor del av dagen i farten. ;o)
Hemma igen var det bara att sätta fart. Tony stod och fixade med kött och potatis så kvar för mig att göra var att skära grönsaker, göra tzatziki och dipper och duka. Min underbara make lagade sååååå god souvlaki och en grekisk potatis med citron och oregano.  Det doftade så gott här hemma att det var lite jobbigt att vänta in gästerna. ;o)

Första gästen kom medan jag höll på i köket, fortfarande oduschad. ;o)
Tony tog tjejerna och gick på middag och sina föräldrar. Emilia fick dessutom sova kvar där.

Jag hann med en dusch innan resterande gäster började dyka upp.

Vi åt maten som var ännu godare än den både doftade och såg ut. Serverade tzatziki och tomat/lök/feta-sallad och oliver till. Jag var visst lite konstig som åt nästan hela burken oliver själv. ;o)

Sofia bjöd på efterrätten! Efter att jag hittade en bild på en delikat tårta för några veckor sen frågade jag på skämt om inte hon kunde göra en sån åt mig när jag fyller år. Sen glömde jag bort det... Hon kom med en bakelse i samma modell som tårtan!!! Underbart god!!!!

Vi skrattade, fnissade, pratade och hann med det mesta från förlossningar till Tre Kronor-nostalgi.
I omgångar åkte gästerna hem och dom sista två lämnade huset i morse.
Skrotmamman och Martina kunde bara inte få nog av mig! Okej då, dom sov kvar för att slippa åka hem till Långtbortistanien mitt i natten.
Malin väckte mig redan vid strax före sex i morse och jag gick upp och diskade medan alla andra snarkade vidare. Även Malin somnade om efter ett tag.

Jag hade en jättebra kväll och var såååå nöjd när jag somnade! Ja, även när jag vaknade i morse med.
Tack så jättemycket  för sällskap och presenter!!!!

Nu tänkte jag sätta mig och kika på lite Tre Kronor i väntan på att ett bunt med ungar ska komma hem. :o)
HA en underbar söndag allihopa!!

2 kommentarer:

  1. Tre Kronor är helt perfekt "dagen efter" ;-)
    Tack själv - tycker absolut att du ska vara nöjd! Trots stupande gäster (ingen nämnd ingen glömd!)

    SvaraRadera
  2. Tre Kronor va bäst dagen efter. Mindre bra med tålamodet... :-S
    Och det man inte ser vet man inte. ;o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...