måndag 27 december 2010

Måndagslistan och snöstormen....

Börjar med måndagslistan. Idén kommer från JennyN för ett peppa inför kommande vecka. Gör en lista du med!

Idag måndag är jag glad för att
- vi har haft en bra jul
- grabbarna har haft jättekul i fjällen under helgen
- att grabbarna är hemma igen, dom lämnade ett tomrum...
- julen var vackert vit och vintrig!
- det är nyår om några dagar och vi är bortbjudna på nyårsafton
- vi är bortbjudna på onsdag. Ska bli väldigt trevligt!
- julen är över = jag kan börja möblera om ;-)
- jag har mina underbara barn!
- jag har min älskade underbara man!

Livet i övrigt då? Jodå, möblakliet i fingrarna ska äntligen få lite lindring, jag ska börja möbla äntligen!
När allt är klart kommer tjejerna dela på det lilla rummet, grabbarna bo kvar i det stora rummet men med mer utrymme, jag och Tony flyttar ut i vardagsrummet och tyvärr får jag plocka bort mitt matbord där. Men det är det värt! Ungarna får det vettigare i sina rum så.
Jag ska däremot prova hur det blir med det större bordet i köket.

En liten fundering med... Det utlovades kaos och snöstorm under julen även i Stockholm. Var tog den vägen? Det skulle ju bli så illa att man inte skulle kunna gå ut. Vi fick ett par centimeter pudersnö och vind men inte värre än så.
Jag tycker det är lite konstigt hur det kan utlovas stora oväder som i slutet ändå bara uteblir.... Det är ju inte första gången direkt...

Jaja, jag lider med dom som fick julvädret i kaos men hade gärna fått lite mer snö. ;-)

Nä, sätta fart nu. Här ska det möblas.
Gillar du att möbla? Gör du det av nån speciell anledning eller bara för att det är kul?
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

  1. Nej Linda, här möblas det inte ett dugg...du möblar ju för mig med haha

    SvaraRadera
  2. Jag kan komma hem och möbla hos dig med. Fixa barnrum och tonårsrum. ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...