tisdag 23 november 2010

Snälleröds snapsar

Kanske skulle dela med mig lite med om Snaps-provningen jag ska på ikväll... ;o)

Det är Spot and Tell som anordnar den tillsammans med Snälleröds.
Tillsammans med hemlagad julmat kommer vi att prova snaps och få lära oss lite mer om hur snapsar har blivit något typiskt svensk.


Vi kommer att få prova de ekologiska snapsarna

- Mäskdrängens Akvavit
- Brännmästaren Akvavit
- Jungfruns Brännvin
- Bokhållarens Akvavit
- Herr Berntsons Besk
"Snälleröds Ångbränneri etablerades redan år 1901 och drivs idag av Eric Berntson. I sann ekologisk anda verkar Snälleröds för att bevara och förädla svenska dryckestraditioner. På Snälleröds står kvalitet och tradition i fokus. Alla deras snapsar är smaksatta på gammalt vis med äkta ekologiska kryddor. De är destillerade, kryddade och buteljerade i Sverige."

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...