söndag 28 november 2010

Första advent och insnöad!

Så är den äntligen här, den första advent!
Julen startar lite försiktigt redan idag!
Härligt! Underbart!
Hoppas alla ni andra får en härlig första advent!

Här är vi lite lätt insnöade!
Det har en tre, fyra decimeter snö i natt. Minst...
Men det har inte kommit någon plogbil ännu så gården är ganska insnöad och bilen är ännu värre insnöad! Men jag gnäller inte, det är underbart vackert!!!
Kanske inte så praktiskt med tre barn på två ställen som ska hämtas.... Pratade med pappa för en stund sen och han erbjöd sig att köra hit barnen om det behövdes.
Fast lite dumt att köra dom redan nu i så fall med tanke på att inte ens bussarna går här nere... ;o)

Bara för att jag skrev hur insnöade vi är så kom plogbilen! Kors i taket! Vi är vana vid att dom plogar allra sist hos oss. Fast i år är det ett nytt företag som ska sköta snöröjningen här och hittills har vi inget att klaga på då. ;o)

Nu väntar en extremt sen frukost som nog får bli en brunch.
Fördelen med att ha barnen på utlån är att man kan få chans till sovmorron... :o)

2 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...