söndag 24 oktober 2010

Kalaslördag!!!

Hmm.... Hade tänkt mig ett inlägg med en massa bilder men det funkar tydligen inte att lägga in bilder på blogger just nu. :-/

Igår hade vi en dag med fullt upp heeeeela långa dagen!
Vi startade med att göra matsäck till Sebastian, som skulle på scoututflykt. Passade på att göra en liten matlåda till mig och Emilia på samma gång...
10:30 lämnade vi av Sebastian nere i Nynäs vid idrottsplatsen för att sen susa vidare till tandläkaren. Dom hade kalas där så alla treåringar kallades tydligen på lördagen. Emilia hade tid kl. 11:00 och fick visa sina tänder men vägrade få den lilla spegeln i munnen. ;o) Som belöning för att hon kom dit fick hon ballong och fiska i fiskdamm. Där fick hon en påse med tandkräm, balong och en massa klistermärken och bokmärken. Och så fick hon en tandborste av tandläkaren.

Medan jag och tjejerna var hos tandläkaren var Tony och Oskar och handlade en födelsedagspresent på coop forum. Dom åkte sedan vidare hemåt medan jag och tjejerna gick till tåget. Tony fick sen fullt upp med att från 11:45 hinna hem, ge Oskar lunch, lämna Oskar på kalas kl.13:00, hämta Sebastian i Nynäs kl:14.00, rillbaka till Ösmo för att hämta Oskar kl.15:00. ;o)

Jag och tjejerna prommenerade ner till tåget för att åka in till stan. Vi startade med att äta lite pastasallad, jag och Emilia. Gottigt! Framme på centralen mötte vi upp Hannah och Martina för att sen prommenera till Café Opera för loppi.se's stora ettårskalas!!!
Det hade dukats upp med två sorters cupcakes, en med hallon (tror jag) och en med choklad och citronklet. Den sista var sååååååå god!!!! Det fanns festis och dricka och dessutom champagne till dom vuxna!!! Dessutom fanns det småfolks-kex i skålar på alla borden. Det serverades korv med bröd och dom hade knattedisco, ansiktsmålning, roliga ballonger och säkert en massa annat som vi missade.
Vi såg lite olika kändisar och dagens bästa var ju så klart att få dansa till Pernilla Wahlgren!!! Emilia och Hannah dansade för fullt! (okej då, jag erkänner... Jag och Martina gjorde också det ;o)

Dom hade också ett leksaksbytarbord. Emilia hade med sig en mjukiselefant som nästan aldrig leks med här hemma. Hon stod och skulle lämna den och hittade en Monstertruck hon gillade. Men nä, hon ångrade sig... Sa att Oskar skulle bli ledsen om hon bytte bort elefanten. Så den kom med hem igen. ♥

Sen fick vi en goodiebag när vi gick hem. Allt låg i en dagispåse! Jag måste säga att jag älskar den påsen. Lagom storlek och den går att hänga på axeln. Dock hade nog jag sett att den hellre varit lite lägre och bredare istället så att man hade kunnat ställa den vettigt under vagnen med.
I kassen låg det lite smått och gott... Tex en mellismugg från bambino, en liten legopåse, en bil, en scarf från Me and I, en sovpåse (heter det väl?) från Mama Mia...

Efter en dryg timmes kalasande gick vi tillbaka till centralen för att åka hem. Var jättetrevligt med allt sällskap av Hannah och Martina!

Väl hemma var vi när klockan närmade sig halv sex och då väntade en såååå god middag!!! Tony hade ungslagad fläskytterfilé och gjort hasselbackspotatis! Och serverade ett ännu godare vin till!
Tyvärr tyckte inte ungarna att det var lika kul med god middag så när vi äntligen hade fått alla fyra i säng avslutade vi med vinet i soffan.

Idag väntar nya äventyr! Oskars dagiskompis Liam ska komma på besök. Som dom har saknat varandra!!! Blir nog fullt ös här hemma då. :o) Jag tänkte passa på att hinna tvätta ett par maskiner och vika undan ännu fler. ;o)

Och som sagt... Alla bilder jag hade tänkt lägga till får komma i ett separat inlägg senare. Just nu vill inte blogger alls! =(

2 kommentarer:

  1. sv: Samla så många barn som det var i går så blir väl hälften sjuka... Fast det blir fasligt kort inkubationstid i så fall

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...