söndag 26 september 2010

Lite lek och shopping

Blev en lugn dag igår.
En prommis till ica på förmiddagen och så passade vi på att gå förbi Camillas kläd och lek. Hittade en vinteroverall till Emilia för 110:-! Känns super!

Hem, fixa lunch och gissa om jag blev förvånad när tre barn åt ris- och tonfisksallad utan att säga nåt!!! ;o)

Sebastian frågade innan lunch om han fick följa med några kompisar till centrum och "köpa tuggummi för egna pengar" så han fick en tjugolapp och drog iväg. Är första gången han får handla själv så där. Liten börjar verkligen bli stor!!!! Men så fyller han hela 8 år på onsdag!!! Tiden går fort!

Efter lunch drog han ut igen men kom tillbaka efter en stund och frågade om han fick åka med S och M till Andys lekland och visst fick han det. Han va hemma igen strax efter sex. Han hade haft sååååå kul!!!! Och berättade att det minsann låg där vi hade varit och handlat på Willys... Så Tony och jag svarade att vi visste det men inte hade berättat det förut. ;o)

I säng med fyra barn, kolla lite Dansfeber och sen var det tänkt att jag skulle ha kollat på Transformers med Tony men jag somnade ganska på en gång i soffan... ;o)
Men det gjorde inget. När Emilia vaknade strax efter sex imorse var jag ganska pigg och gick upp istället.
Har därför hunnit med att hänga en tvätt, förbereda en tvätt, vika två tvättar och dessutom har jag tagit hand om ett litet berg med underkläder... Känns super att börja dagen så.

Resten av dagen och dom kommande dagarn ska det fixas och förberedas för kalas. Dessutom ska vi gå nattvakt i båtklubben imorn. Farmor ska hjälpa oss men jag är faktiskt inte på det klara med om hon ska passa barnen eller om hon ska gå nattvakt med Tony.. Kanske skulle kolla upp det. ;o)

I övrigt är det lugnt i veckan. Tony ska iväg på lite kurser så jag får vara lite mer ensam hemma. ;o)

Förresten.... Bäddsoffan Tony tittade på ska bli vår! Han tror att det är en Ektorp och den flyttar in nångång inom en kort framtid. Just nu står den i en lägenhet som det ska vara visning på. Men sen så!!! :o)
En sån, eller en liknande, fast jeansblå.

3 kommentarer:

  1. Det är smart att ha bäddsoffa. Vill också ha. Skulle vilja ha någon divan-aktig/hörnsoffa med bädddel i vardagsrummet i en framtid. Men begagnad skinn funkar bra när man har små barn som kladdar och har sig.....

    SvaraRadera
  2. Visst är det en Ektorp, det är ju såna vi har, fast utan bädd då förstås.

    SvaraRadera
  3. Skrotis - Vi har hörnsoffa nu men den börjar gå på sista värsen... Så ena halvan åker ut när bäddsoffan kommer in. Och eftersom vi bor som vi gör är det ju ganska skönt att ha en bäddsoffa så kan folk sova kvar.
    Jag vill oxå ha en sån soffa som du beskriver!

    Martina - jag vet att den på bilden är en ektorp, men vi är inte helt hundra på att det är en sån vi blir med... Och är det det så tror jag att den är i den färgen ni hade innan...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...