torsdag 12 augusti 2010

Framtidstankar...

Torsdag... Torsdag!!!! Var tar tiden vägen???
Var ju måndag alldeles nyss ju...

Och Malin har redan hunnit bli dryga tre veckor gammal!!!

Fast det är ju inte bara hon som växer... Om en vecka kommer jag att ha TVÅ skolbarn!!! Fatta att Oskar ska börja i skolan! Min lilla plutt!!! Och Sebastian då? Han fyller 8 år!!!!! Han är inte ens liten längre, han är en stor kille!!!! Emilia har blivit en stor liten tjej hon med! Det märks verkligen här hemma... Humöret ska vi inte tala om... ;o)

Shit, tiden går sååååå snabbt!!! Man hinner knappt med ibland!

Kom på ibland att i vinter har jag varit anställd på McD i 10år!!! Jag som bara skulle jobba där en kortis innan jag hittade ett nytt jobb.. Bara för att ha ett jobb liksom. ;o) Jo, tjena... Uppe i 10 år liksom.... Fast å andra sidan har jag ju inte jobbat i tio år. 6månader var jag tjänsteledig och jobbade i simhallen. :o) Direkt efter det föddes Sebastian, tror jag hann jobba deltid typ en månad bara. Sen började jag inte jobba igen förrän efter att Oskar var född så det var en lååååångt glapp. Och hela hans föräldrarledighet sa jag att jag skulle söka nytt jobb. Hehe... Sen blev jag gravid med Emilia och var hemma 6månader av graviditeten som sjukskriven och 15månaders föräldrarledighet. Samma sak där, jag skulle ha ett nytt jobb efter föräldrarledigheten... Jag är nog lite för lat tror jag. ;o)

Den här gången var jag också hemma i ca sex månader av graviditeten som sjukskriven. Och jag tänker va hemma så länge jag bara kan som föräldrarledig! Är ju sista chansen nu!!!
Men sen vill jag nog faktiskt ha ett nytt jobb!! Dels ett som ligger närmre hem. Tror inte det kommer bli hållbart i längden med en pendlingstid på en timme med fyra barn...
Problemet är ju att jag inte riktigt vet vad jag vill göra... Jag älskar att jobba med människor... Hittills har jag ju jobbat i butik och på café och båda dom va kul, i simhallen - vilket jag verkligen trivdes med!!! Men tror inte jag kommer få det lika bra nån annanstans... Inte samma arbetskamrater och inte den sortens arbete heller.

Har jobbat inom hemtjänsten med och det gick bara bra. Men samtidigt, det var inte riktigt min grej...

Att jobba på McD är ett roligt jobb... Om situationen är den rätta... Är man ett bra team och alla trivs är det skitkul. Är det dålig stämning blir det bara ett jobb, inget mer... Fast så är det väl överallt...
Jag står ju inte i köket, jag är i kassan eller ännu hellre i matsalen. Jag hinner prata med folk och jag har faktiskt stammisar kvar sen dom första åren jag började jobba där!!!

Jag jobbade på simkansli två somrar med. I några veckor satt jag och fyllde på barn i simskolor via telefon. Låter kanske tråkigt men var verkligen skitkul...

Hur ska jag kombinera dessa alla jobbegenskaper till en? Träffa folk, lära ut en massa, prata i telefon, sitta vid datorn, eget tänkande med ansvar och ändå ska det passa mina tider och mitt liv...
Undrar om jag har för stora krav på jobb?! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...