fredag 20 augusti 2010

Ensam hemma - nästan...

Phuuu.... All nervositet inför att skolan börjat och den extra trotsen som följde med att få en lillasyster har gjort att grabbarna har tagit en stor del av den energi som blir över efter amning och nattvak...

Nu har dom börjat skolan och det har gått bra.
Sebastian började i andra klass och fick en ny klassföreståndare. Hon verkade jättemysig. Dessutom så skulle en av dom bästa fritidsfröknarna va med i klassrummet nu i början. Känns super!!!

Oskar har varit blyg och haft en del separationångest dagarna på fritids och i skolan men det har ändå gått bra. Men jag tror det blir super när han lär känna fler. Dom är drygt 50 elever i klassen och ca 5-6 stycken från dagis så det tar nog lite tid att lära känna alla. ;o)
Men han har jättebra lärare, samma som Sebastian hade i f-klassen. Det jag kan se som ett litet minus för hans det är i matsalen. Eftersom han är så kort så når han inte att ta från den inre raden med grönsaker och han är för blyg för att be om hjälp. Och han som är så förtjust i grönsaker... Men det löser sig nog det med.
Idag var första dagen som jag lämnade honom direkt på morronen och även om det va tufft för honom gick det bra!

Jag hämtade båda vid lunch och skickade sen iväg dom med kusin Gina för att åka ut till pappa på Korpen. Tony åkte iväg redan imorse för att hinna ut i vettig tid. Är ändå en resa på närmare fyra timmar. Han hade sett en säl inne vid Finnbodavarvet, nästans mitt i stan ju. Kul!!

Medan barnen var i skolan och på dagis träffade jag Erica och vi passade på att gå en långprommis med våra vagnar och prata en massa skit. ;o)
Jag visade henne till Camillas kläd- och lekförmedlingen i centrum med. Den hade hon missat. Jag blev inspirerad av henne Boob-linne och kikade om det fanns nåt på Camillas och hade sån tur att jag hittade en fin fräsch vit Boob-träja för bara 60kr!! Roligt!!!

Eftermiddagen har tillbringats med att tvätta och vika tvätt och plocka ordning här hemma. Skönt att göra det när ingen stör. Igår passade jag på att möblera ut frysen från köket till Hallen medan Tony var till båten och Emilia på dagis. Grabbarna satte jag vid datorn. ;o)
Att flytta frysen är första steget till ordna plats för Malin vid matbordet.

Och appropå Malin, hon sov SJU timmar i natt!!! Synd att inte jag gjorde det. ;o) Dels lade jag mig efter henne, plus att jag vaknade när hon brukar vakna men inte gjorde i natt. Är andra gången den här veckan hon sover länge. I tisdags natt sov hon sex timmar. Hoppas det fortsätter så här.

Nä, är nog dags att hoppa i säng nu... Kommer ju inte ens i håg vad jag tänkte skriva. Imorn är en ny dag med nya äventyr... Och jag ska ha minitjejkväll.... Sofia och Martina med Benjamin kommer hit på kräftis. Mums!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...