måndag 23 augusti 2010

Bvc och presenter...

Idag har vi varit till bvc med Malin och Emilia. Enmånaderskoll för Malin och 3årskoll för Emilia.
För Malins del innebar det att mäta och väga
vikt: 4050 gram
längd: 52,6 cm
hattmått: 37cm

Även Emilia mättes och vägdes. Till hennes stora lycka. Det var det första hon sa till bvc-sköterskan "jag ska mäta mig" ;o)
vikt:16,3 kg
längd: 97,3 cm

Hon blev ombedd att hoppa jämfota men ville inte och hoppade istället på ett ben. Tramsmaja. ;o) Fick kolla på olika bilder och berätta vad det var och vad man gjorde med dom. Klarade det galant!
Så båda tjejerna fick OK-stämpel. ;o)
~ ~ ~
I helgen fick Malin presenter från Sofia och Martina.
Klänning från Sofia
Sparkdräkt från Martina i märket Small Paul by Paul Frank. Såååå söt! :o)
Även dessa söta är från Martina
~ ~ ~
I morse när vi gick till dagis hörde vi helikoptern och att den landade nånstans i närheten. När vi kom upp till centrum stod helikoptern vid skolan. Precis innan skolan stod det två ambulanser, en polisbil och en brandförsvarsbil. Jag vet inte vad som har hänt men antar att det lär stå i tidningen sen. Emilia tyckte i alla fall att det var superspännande med helikoptern.
~ ~ ~
I förra veckan beställde jag ett halsband från Carolines Smyckeskrin.
Idag kom det och jag är sååååååååå nöjd!!!!
Bra service, ännu bättre pris och superfina smycken!!!!

2 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...