onsdag 25 augusti 2010

Augusti-regn

Ännu en trött dag... Men så gör inte vädret så mycket för att göra det bättre heller. Det är grått och blåsigt ute... Än så länge regnar det inte iaf... Men det ska komma...
Får väl mysa i soffan med lite levande ljus sen då... :o)

Jag var iväg och lämnade grabbarna i skolan i morse. Lite trams från Sebastians håll som ni såg på den tidigare bilden. ;o)
Oskar var på superbra humör till vi kom till sista backen upp på skolgården. Då ändrades kroppshållningen och stegen gick sakta... Jag var kvar med honom och han var orolig och sa att han ville gå hem. När det ringde in följde jag med in och han var sååååå ledsen. Jag fick sitta kvar med honom en stund innan det dök upp en fröken som jag kunde lämna över honom till. Jo, det fanns andra där men ingen tillräckligt uppmärksam på att han behövde en "överlämning". Lite trist att det ska vara så. Får se om jag hinner hugga nån av lärarna i eftermiddag och prata med dom om mornarna. Och om matsalen.
Oskar når inte att ta av alla grönsaker själv och är på tok för blyg för att våga be om hjälp. Jag tycker att det borde stå en fröken vid bordet så dom stackars små blyga nybörjarna kan få av allt gott och nyttigt på bordet!!!

Däremot går det desto lättare att lämna Emilia numera. Från att ha varit den som grinade massor i våras så säger hon nu "hej då mamma, gå hem nu" ;o)

Hehe... Hann inte ens posta inlägget innan regnet kom. Tur att jag inte behöver gå än på ett par timmar... :o)

Efter lämningarna har jag och Malin suttit här hemma och diggat till musik innan hon somnade. Mysigt!!!

Igår kväll hade vi lite kräftis här hemma. Andrea, Martin och barnen kom hit på middag. Vi åt en massa goda kräftor - dom hade bla köpt med sig svenska. Det va gott det!!!! Tony hade gjort paj och till ungarna fanns det köttbullar och korvbollar. ;o) Till efterrätt hade Andrea med en sååååå god tårta. Måste tigga receptet av henne. Va som en maräng/nötbotten, knäcksmet och grädde... MUMS!!!
Dom åkte inte hem förrän vid strax efter nio så barnen va lite sega i morse men vi fick ändå en ganska bra morgon.

Det känns som att alla hemska bråk vi har haft sista månaden har minskat rejält nu. (så bara för att jag skriver det så blir det väl massor med bråk i eftermiddag/kväll.... )
~~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...