torsdag 15 juli 2010

Liten uppdatering....

Är hemma en snabbis och försöker hinna med så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt... Det är det där med att planera som en kratta... ;o) Nä, men det mesta hinns nog med...

Vi har det riktigt skönt ute i skärgården. Iaf för det mesta! Solar och badar och njuter... Inte riktigt lika lätt att njuta när det blir för varmt på nätterna men vi klarar oss... Och nu har jag fått en lugn sval natt här hemma och har hunnit ladda om batterierna lite. :o)

Det kändes lite konstigt att komma hem, dels för att jag var ensam, dels för att det stod en vagn och vagga och hälsade välkomnande! Men mysigt på samma gång!
Nu är det ju inte långt kvar!!!!! 11 dagar idag! Och ska jag gå enligt mensdatum är det ju beräknat redan i övermorgon, lördag 17/7! Inte för att jag tror det, men iaf. ;o)

Jag mår bra, men har en hel del sammandragningar men inte riktigt lika mycket förvärkar. Skönt!
Magen är numera lika brun som resten av kroppen då kläder inte riktigt funkar i sommarvärmen.
Igår blev det en toksnabb tur in till stan för att hinna shoppa en ny bikiniöverdel då den gamla har gett upp....

Nä, nu ska jag ta och sätta fart... Ska hinna upp till ica och handla, hem och packa klart, åka till nynäs och sista-minuten-shoppa ett par grejor till Emilia innan jag ska vara på mvc kl.13 för att sen hinna med 14.01-bussen tillbaka mot stan och ut till min älskade familj!
Tänk på mig i värmen idag!

V39 (38+2)

Kroppen: Bestäm dig för att du är klar att föda ditt barn! Nu är du klar med förberedelser och du är redo. Känslomässigt känner man ofta blandade känslor, man är otålig samtidigt som man kan känna rampfeber.
Livmodertappen har i regel börjat mogna och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt. Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång. Om den lossnar i tidigt skede kan den till och med återbildas. Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen. Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den.

Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade. Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen. Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.
Bjuder på en halvdann magbild från igår, v38+1, tagen i provhytten... ;o)
Och förresten, nä, hon har inte fått nåt namn ännu....

1 kommentar:

  1. så spännande det börjar bli nu =) och det där med namn *suck*

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...