måndag 7 juni 2010

Tiden tickar på...

Hmm... Loggade nyss in på msn... Va länge sen jag va inloggad där på den här datorn... Det syntes för på min nedräkning stod det 96 dagar kvar till BF när det i själva verket är 49 dagar kvar!!! Shit vad tiden går!!!!

Idag har jag tillbringat det mesta av dagen hemma... Har varit ganska skönt. Men fåst f*n få arslet ur vagnen och städa!!! Har dessutom tvättat massor så förutom att det är dammråttor överallt så är det nu en massa ren tvätt överallt som jag inte orkat ta tag i.... :-/

Fogarna har bråkat med mig idag så jag har liksom inte orkat mer än att konstatera att nåt måste hända... ;o)

Fast jag har inte bara suttit hemma idag... Hämtade Sebastian direkt efter skolan idag... Fick börja med ett samtal med hans lärare. Hon fick Sebastian att berätta att han och A hade vandrat iväg till garageparken UTANFÖR idrottsplatsen där hela skolan varför friluftsdag! Det var bara dessa två herrar som irrat iväg... Eller irrat ska jag inte säga, för Sebastian hittar utan problem. Han har varit där och lekt massor med mig genom åren... Men men... Det hade inte varit lika illa heller om det inte hade varit för att han och A gjorde samma sak förra veckan med. I skogen. När hela skolan hade utedag...
Även då va Sebastian trygg i platsen dom va på men det betyder inte att det är okej att lämna gruppen!!!
Vi har haft många samtal om det här i veckan men det har tydligen inte hjälpt... :-/

Imorn ska hela klassen på utflykt till Torekällberget. Då har vi blivit ombedda att en av oss föräldrar ska åka med. Självklart sa vi!!! Lite trist bara med orsaken till att vi måste åka med... Det är jag som ska åka med. Har aldrig varit där. Är visst som Skansen fast i mindre format...
Ska bli roligt. Om man bortser från bussresan... Jag och min kräkfobi på en varm buss med en massa skolelever i över en timme... Enkel resa... Men det ska väl gå bra på nåt vis... ;o)

Så ikväll har jag gjort en potatissallad till morrondagen, på beställning från Sebastian. MUMS!!!! Och så blir det lite köttbullar till det... Lite dricka och kakor med... Får se om ananasen har mognat med för jag har glömt att handla annan frukt...

Hmm... Kom just på att jag glömde bort orsaken till att jag egentligen hämtade Sebastian från skolan direkt när han slutade ist för efter fritids. Vilket minne man har... ;o)
Vi var ner till Nynäs för att handla present till hans fröken. Hon slutar efter den här terminen. Jättetrist för vi har verkligen gillat henne!!!! Så Sebastian hade bestämt en present som skulle inhandlas och idag va sista chansen. På torsdag, på skolavslutningen är hon ledig och imorn är vi ju som sagt borta hela dagen... Så vi fick passa på idag.

Nu ska jag hänga tvätt innan den ruttnar i korgen. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...