tisdag 25 maj 2010

Massor på en gång ;o)

Varit lite segt på bloggandes sista dagarna. ;o)

Här kommer en liten uppdatering då och jag börjar med gårdagens steg....

Linda 6166 steg och Tony 6362 steg

I fredags åkte vi ju ut på sjön. Jag trodde det skulle vara bra mycket kyligare än det var!! Såååå skönt att man inte behövde ha dubbla lager av allt hela dagarna... Ute på Korpen fanns både mina och Tonys föräldrar, min bror med familj och Tonys syster med delar av familj... Plus en båt till.... En ganska bra start på säsongen måste jag säga.

I lördags kom dessutom Tonys moster med man ut över dagen och vi passade på att fira farfars 70-årsdag igen. Strålande solsken, massor med god mat och trevligt sällskap. Ungarna frågade tom om dom fick bada och visst sa vi. Men dom hann komma på andra tankar innan dom hann testa det 13-gradiga vattnet. ;o)

I söndags blev det mest bara att packa ordning på båten och åka hemåt. Vi fick alla väder från strålande sol till hällande regn med åska och noll sikt... Tony, som inte hade några regnkläder utan bara sin mammas jacka, tyckte inte det va så väldans kul att köra i det vädret... Vi andra fick sitta inne hela vägen...

Igår var jag till jobbet och lämnade läkarintyg och hälsade på. Kändes ganska skönt att bara gå därifrån när jag va klar. ;o)

På väg därifrån var jag ju bara tvungen att passera babyplanet som ligger vägg i vägg med jobbet. Och inne där kom jag på att jag skulle kolla om dom hade Willvin och ja, det hade dom... På en enkel hylla mitt bland alla andra mängder av olika skötväskor fanns dom! Va första gången jag såg dom i butik så det va lite kul.
Kändes ju lite speciellt att samtidigt gå där med min egen Willvin, att veta att jag redan har en. ;o)

Willvin hos Babyplanet på Hornsgatan!

Vid det laget började kroppen tröttna på att vara i stan men jag hade fortfaraned en tur till Globen shopping kvar att göra... Behövde fixa kopia på mitt mobilkvitto så jag kan lämna in sunkmobilen nån dag... Och vilken tur att jag åkte dit för dom hade ju en PoP-butik där så jag kunde passa på att reklamera min alldeles underbara mammafleece. Jag hade fått ett exemplar med en dåligt sydd sömn. Fick en ny, med hel söm och vet ni vad? Den nya sitter sååååååå mycket bättre!!! Den första va ju precis i storleken men satt ju bra ändå. Den jag har nu sitter bara såååå mycket bättre. Det är så jag börjar fundera på om den jag köpte första gången egentligen var en M och inte en L som det stod. Så stor skillnad är det mellan dom två olika tröjorna.

Kvällen blev lugn, fogarna orkade inte mycket mer...

Idag har jag varit en sväng i Nynäs... Var till mvc/gyn en snabbis. Gick bara bra där. Testade vågen lite snabbt, men behöll skorna på. Enligt den har jag gått upp max 1kg till... Ska ju tillbaka nästa vecka så då blir det en ordentlig vägning.

Nya fleecen och underbara Willvinryggan inne på Ica Kvantum...

Jag var dessutom in till Specsavers och fixade en kopia på min sista synundersökning, för den behövdes idag.... Lensway hade en kampanj där dom delade ut gratisglasögon... Tyvärr blev sidan överbelastad så Tony hann inte med att få tag på några glasögon till mig... Men inte är jag ledsen för det, för när vi kom hem efter att ha varit på Ica kvantum och handlat så hade det kommit ett mail där dom beklagade att det blev överbelastat och ska komma med en till chans!!!

3 kommentarer:

  1. Du har då verkligen legat i! :O

    SvaraRadera
  2. åh vad smart med glasögonen! håller tummarna för att du får dig ett par!

    SvaraRadera
  3. Sandra - hehe... Sååå mycket va det ju inte. ;o)

    Linda - jaaaa, hoppas för jag vill verkligen ha den bågen!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...