lördag 1 maj 2010

Lördag

Jahapps... Så har snart ännu en dag gått...

Igår gick vi ner till brasan och tittade. I duggregnet.. Men vi hade tur för när vi kom ner blev det uppehåll. Men brasan brann inte bättre för det. Vara halva som tändes under tiden vi va kvar. ;o)
Ungarna träffade en massa kompisar och hade jätteskojs iaf.

Hemma kastade vi tre trötta barn i säng och avslutade kvällen framför tv'n med lite ost och kex. Synd att jag inte kunde dricka ett glas vin till. Va riktigt sugen!!!

Idag har grabbarna varit iväg och lekt med ett tvillingpar på gården bredvid. Dom grabbarna får i f-klass och är alltså mellan Oskar och Sebastian i ålder. Jag tycker det är så kul att dom har hittat gemensamma kompisar.

Emilia och jag stannade hemma och jag passade på att plocka rent här hemma, diska, tvätta, vika tvätt och dammsuga. Va jättenöjd och satte mig här sen. Då fick Emilia för sig att hon skulle ha på sig gummistövlarna inne!!! Suck!!! Dom va bara väldigt smutsiga så det va bara och dra fram dammsugaren en gång till...

Innan lunch skruvade jag på stödhjul å fixade med hennes cykel och vi va ut en sväng. Hon tycker det är superskoj men klarar inte riktigt av att trampa sig fram ännu... Men det kommer väl.
Grabbarna fick oxå cykla en sväng men efter att dom valde att trotsa min order om att inte cykla för långt i förväg så blev det att gå in istället...

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen för om en timme ska jag ta tåget till stan för att äta middag med Martina och hennes kompis... Ska bli riktigt nice att vara barnfri ett par timmar. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...