torsdag 20 maj 2010

Gårdsfest och kladdkaka

Det har varit en lång dag idag!

Emilias feber blev värre igår kväll och hon yrade om spöken i rummet. Full dos alvedon, fuktig trasa och ett lakan istället för täcke gjorde susen och efter ett tag somnade hon om. Vaknade till vid fyratiden på morronen när alvedonen släppte men då gav jag lite till så hon kunde somna om. Till Oskar medvetet väckte henne vid sju... Suck!

Hon klev i alla fall upp och åt liiiiite frukost och sen va det energi en stor del av dagen trots febern. Visst vilade hon lite mellan varven men det va inte mycket. Hon va mest sur för att jag inte ville gå ut med henne.

Istället packade jag. Kläder för oss alla till helgen och allt annat jag kunde komma på som skulle till båten.

Vid halv tre fick Emilia en skvätt flytande ipren och så rotade vi fram vagnen för att gå till dagis. Det var gårdsfest där idag. Oskars avdelning sjön sånger för alla, dom sminkades - som spindelmannen - båda två. ;o) Vi fikade, åt grillad korv och hade väldigt trevligt i sommarvärmen

Hemma igen packade vi bilen full med all packning och även Oskar fick följa med Tony ner till båten redan idag. Dom åker från Årsta imorn bitti när dom är klara. Sebastian ville gå på terminens sista skolbad så vi ger oss av efter det, han, jag och Emilia. Vi mönstrar på ute på Tyresö istället

Kvällen blev riktigt trevlig här hemma. Jag plockade lite på balkongen, badade Sebastian och Emilia, städade av hela lägenheten, dammsög, fixade hela köket och det va en del, skurade av toaletten och har dessutom hunnit baka tre kladdkakor till på lördag. Då ska vi fira farfar igen

Så nu kanske man borde hoppa i säng. Sebastian ska dessutom i väg till skolan tidigare än vanligt

Emilia somnade med lite feber och jag kände på henne nyss och visst är det feber men inte lika högt som igår. Håll tummarna för en lugn natt nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...