tisdag 6 april 2010

Tillbaka till livet och UL!

Jahapps... Så va påsken över... En intensiv påsk men en härlig påsk! I fredags hade vi Sofia och Niklas här på middag. Tony lagade souvlaki och en supergod potatis. Till det åt vi såklart tomatsallad med feta och tzatziki. Vi blev riktigt proppmätta allihopa!


Grabbarna sov hos farmor och farfar och Emilia här hemma...

På lördagsmorronen vaknade Emilia vid sju men sa inte ett knyst utan låg tyst och stilla kvar i sin säng och smaskade påskäggsgodis. En riktigt bra start på dagen för oss alla med andra ord.

Till eftermiddagen åkte hela familjen hem till min mormor för traditionell äggmålning med efterföljande middag. Vi var väl nästan 30 personer totalt. Mera god mat och massor med trevligt sällskap. Och jag hade bakat tårtan som inte vill bli bakad men som blev en superhit!!!! :o)



På vägen till mormor såg vi massvis med tussilago utefter vägen!!! Myyyys! Såg dessutom en fjäril! Och det va så varmt att vi kunda ha på oss enbart fleecetröjor! VÅR!!

Söndagen va inte lika kul då grabbarna än en gång hade en sån där härlig söndag när dom inte ville göra annat än bråka med mammsen... Slutade med att dom inte fick åka med på Julias 6-årskalas utan fick vara hemma med pappa ist...

Igår vaknade vi till ett vintervitt Ösmo. Inte så roligt... Men det blev en ganska lugn och behaglig dag. Jätteskönt!!! Det behövde vi alla!!!
Idag har jag varit iväg på köns-ultraljud! Vi va ju redan ganska säkra men ville få det bekräftat. Och visst, det är en liten prinsessa till vi väntar... Nu återstår bara att komma på vad hon ska heta... Kom med namnförslag vetja! Det ska vara vanliga hederliga namn som passar med våra andra namn. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...