måndag 19 april 2010

Bombar lite i bloggen idag. Hehe... Eller idag, just nu. ;o)

Igår fick vi en söndag som inte va som alla andra söndagar! Efter sista veckornas söndagskaos hade vi en ganska okej söndag igår. Det va inte helt bråk och tjaffsfritt men ändå okej. Sååååå himla skönt!!!!

Idag susade jag iväg hem till min kusin efter att jag hade lämnat på dagis... Eller, jo, jag åkte ju hem till honom men det va hans sambo som va hemma. ;o) Blev en förmiddagsfika och två kassar bebiskläder till lillasyster! Jag är såååå tacksam för det va såååå fina kläder!!!!

Åkte hem för att käka lite lunch, va ändå hemma strax efter tolv... Strax efter halv två fick jag mat i magen... Men hann hänga en tvätt och sätta på en ny, tömma en disk och sätta på en ny, ringa försäkringskassan och bara vara ett tag med... Plockade rent lite med...

Susade sen iväg för att hämta Basse efter fritids... Där hans fritidsfröken skyndade på honom med att säga att han skulle på simskola ju... Oooops!!! Det hade jag glömt!!!! Va bara att gå hem och packa lite badkläder snabbt. Tur att vi bor nära skolan och hade gott om tid. Hehe...

Lämnade av Basse i simhallen och hämtade monsterungarna på dagis. Och kors i taket, idag tog det inte 30 jobbiga minuter att gå hem, det räckte med 15-20 helt okej minuter.

Hem och lagade till en väldigt god middag; panerad och stekt fisk, kokt potatis, romsås, broccoli och morötter till. Mums!!! Trodde barnen skulle protestera men icke, vi får tom laga maten igen!! Känns så bra att laga mat man tror ska bli negativt mött och så blir de en hit!!!

Efter maten hade jag lovat Emilia att gå ut en sväng så det gjorde vi. Blev en liten kvällsprommis att titta efter ekorrbebisen Sebastian hade sett idag... Som vi tyvärr inte såg. Men det va strålande solsken och härligt iaf!!! På vägen tillbaka sa jag till Emilia att hon fick gå hem och lägga sig på soffan och titta på Bompa å mysa. "Med nappen. Och sova på soffan" svarade hon. Sagt och gjort. Hon gick hem, bytte om, stoppade in nappen och bäddade ner sig i soffan, såg på lite Bompa och somnade sen. Gosungen!!!


Hon har blivit så duktig sista tiden! Nästan torr dagtid nu!! Bestämde ju själv för några veckor sen att hon inte skulle ha blöja längre och så hade det fortsatt. Hon har haft blöja ibland när vi varit iväg på längre turer med bil eller tåg eller på dagis när dom varit ute många timmar men jag kommer på oftare och oftare att hon inte ens haft blöja i dom lägena längre...
Det är kissolyckor med jämna mellanrum men inte en endaste riktig bajsolycka på hela tiden. Hon har lämnat lite "fartränder" men inte mer än så! Jag är så stolt över henne!!!

Även grabbarna imponerar stort på mig just nu. Oskar med att läsa massor! Han ljudar fram ord från allt möjligt som han kan läsa på; mjölktetran, tåget, datorn osv... Han är mycket tidigare än va Sebastian var.
Sebastian däremot läser verkligen numera. Står ofta bakom mig när jag sitter vid datorn eller skriver/läser sms för att se vad som skrivs. Han har dessutom blivit mycket, mycket duktigare på att skriva.
Det är så otroligt roligt att se hur barnen utvecklas hela tiden!!!

2 kommentarer:

  1. vad duktiga våra tjejer är! Det låter som de är gansla lika i blöjandet =) Inez sover helt utan nu och då typ aldrig "olyckor" men dagtid händer de tatt hon glömmer och ute får hon ha blöjan ett tag till då hon gärna vil ldet.
    Vad duktiga kilalrna är oxå! Kul att läsa om framstegen =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...