torsdag 29 april 2010

Boende-babbel...

Va och tittade på lägenheten med Andrea igår. Tony stannade hemma med barnen. Vi fick höra innan att det inte alls va en jättestor fyra utan två lägenheter utan dörr mellan så han va inte så intresserad av att titta...

Men jag och Andrea gick dit iaf. Det va en stor härlig lägenhet. Två ganska stora sovrum, ett stort vardagsrum med som en matsalsalkov i. Den blev jag jätteförtjust i. Köket va nog ungefär i samma storlek som vi har nu så inte så jättestort... I hallen fanns det ett rum utan dörr, så man kunde antingen ha det som hall eller sätta upp ett draperi och dela av som rum. Dom som bor där nu hade det som kontor. Toaletten va däremot inte stor. Det va bara dusch och inte utrymme för tvättmaskin ens... Att bo sex personer och inte ha tvättmaskin känns så där... Men iaf, själva lägenheten va okej... MEN... Det sista rummet va en separat lägenhet med separat el. man fick gå ut i porten och in i dörren bredvid. En hall med garderob och toalett och ett stort härligt rum sen. Men man kunde bara nå lägenheterna via porten. Tyvärr...
Men jag kände på mig redan från början att det va nåt med lägenheten eftersom den va så pass mycket billigare än värdens andra lägenheter i samma storlek...

Så nu har vi bestämt oss för att vi bor kvar här. För vi stormtrivs med läget och egentligen med lägenheten. Den är ju liksom bara för liten. ;o) Vi får fundera och dividera och hitta bästa lösningarna på hur vi ska ha det här för att få plats allihopa... Första halvåret eller nåt sånt med bebis kommer vi fortsätta bo som vi gör nu; Sebastian, Oskar och Emilia i samma rum, vi i sovsummet med bebis och matbord i vardagsrummet.

Jag bara älskar mitt bord i vardagsrummet. Som igår, Andrea och hela familjen kom över på middag och vi fick plats nio personer utan att ens ändra på bordet... Det funkar inte i köket...

När bebis är tillräckligt stor för att inte bo med mig och Tony längre flyttar vi nog tillbaka ut i vardagsrummet igen. Grabbarna får dela på det stora sovrummet och tjejerna på det lilla. När bebis är tillräckligt stor för egen säng får det nog bli en våningsäng... Grabbarna har ju redan en.

Problemet är bara vardagsrummet... Jag vill ju ha matbordet där men det funkar inte om vi ska bo där... Men, men... Man kan ju inte få allt här i livet... kanske skulle övertala hyresvärden att vi fick ta över ettan som ligger vägg i vägg och göra en dörr mellan rummen. Det vore soft!!!

Ett stort sovrum till, köket kan man använda som förvaring och kontor och så ett badrum till. Hehe....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...