tisdag 16 februari 2010

Tråktisdag... Fettisdag...

Haft en lång tråkig dag idag... Och ont i massor... Men överlevde en dag på jobbet iaf.

Igår kom mitt nya läkarintyg hem med posten! Och kors i taket, hon hade skrivit det lite vettigare den här gången. MEN hon måste tro att jag är dum i huvudet eller nåt... Jag har träffat henne tre gånger och varje gång har hon sagt att jag ska söka havandeskapspenning. Vilket jag redan hade tänkt... Och ändå så hade hon satt på en post-it-lapp på intyget där det stod att jag inte skulle glömma att söka!

Ringde även mvc igår och frågade om jag måste gå via henne och det måste jag INTE! Så jag stannar kvar där ett tag till.

Idag har vi pratat mycket om mobbing här hemma. Tydligen har pojkarna på Oskars avdelning jagat en av dom andra pojkarna med pinnar. Och det är inte första gången vi hör att det är just den pojken som råkar illa ut. Oskar säger att han inte har gjort nåt men vi känner ändå att vi måste prata ordentligt om det.

Jag kommer dessutom kräva att dagis pratar om mobbing. Det är INTE okej att barnen mobbas!!! Plus att en annan av mammorna kommer be om ett föräldrarmöte. Känns bra!
Så vi får se vad som händer framöver...

Avslutar med en bild på mina nya glasögon, sen ska jag gå och äta semla!

4 kommentarer:

  1. Snygga glasögon, vilken kalaspingla! :-)

    Det där med mobbning är så svårt. Vi pratade faktiskt om det häromdagen på jobbet. Vad är egentligen värst, att ha ett barn som blir mobbat eller ett barn som mobbar? Tur att ni tar tag i det i alla fall och hoppas barnen förstår! kram!

    SvaraRadera
  2. snygga bågar!
    ja det där med mobbing SKA pratas om vid samling på förskolan! super att ni talar om det hemma. på mitt jobb kör vi med ett "belöningssystem". går ut på att vid en reflektions samling innan lunch får barnen berätta bra resp mindre bra saker som hänt på gården eller inne. tex att man hjälpt en liten, att alla fick vara med, eller andra saker om att någon sagt en elak sak kan komma upp. för alla bra saker får barnen små fina kulor vi samlar i en glasburk. När kulorna nått upp en linje får de ha en liten fest som de får bestämma. trx kasta vattenballonger o äta glass en förmiddag. vi tycker det här funkar och barnen har blivit mkt trevligare mot varandra. kan ju vara ett förslag att ta upp med dina barns pedagoger...?

    SvaraRadera
  3. Jag tror på nåt vis att det är värre med ett barn som mobbar än ett som bli mobbat!

    Själv är jag ju uppvuxen som mobbad å det va inte roligt många gånger... Därför är det extra viktigt för mig att nåt görs på en gång.

    Och tack! Är ganska så nöjd själv!

    SvaraRadera
  4. Linda, du får berätta mer om det där sen... Lät spännande... Hos oss har dom arbetat med mycket med Tilda och sol- och is-saker men det va länge sen jag hörde nåt om det nu... Ska fråga om det imorn...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...