söndag 14 februari 2010

Sköna söndag... Eller?

Vi har lite datortrubbel här hemma... Eller det är inte datorerna det är fel på, det är bland annat routern... Vilket innebär en uppkoppling till två datorer... Inte skojs... Men det ordnar väl sig... ;o) Tills dess kanske det blir lite glapp mellan mina uppdateringar.

I torsdags hade jag ett inte allt för roligt samtal med mvc's läkare om mitt sjukintyg. Hon såg inga fel i det fast både chefen och fk har ifrågasatt det... För att göra en lång historia kort så ville hon veta vad jag tyckte att det skulle stå i hennes sjukintyg! Hon skulle iaf gör ändringar på det så nu väntar jag med spänning på att få läsa det...

I torsdags var jag ju dessutom hemma hos Martina och min guddotter Hannah. Vi startade med en lunch tillsammans på mitt jobb och sen fortsatte vi till Babyplanet. Martina shoppade en vagn till Hannah och vi båda bytte ut kuponger mot varsin babybox med bland annat blöjhinkar i. Och en napp med en liten söt groda på!!! ;o)
Därefter åkte vi hem till dom och sjöng lite Wii sing. Riktigt roligt! Hannah dansade massor och va såååå söt!
Dessutom fick jag testa Martinas angelsound och lyssna på bebisen hjärtslag!!!! Fast Martina fick leta länge och trycka hårt på min mage för att vi skulle kunna höra nåt medan hon på sig själv knappt behövde sätta monitorn mot sin mage innan det hördes. Så min lilla bebis ligger nog och trycker mot ryggen och det är väl därför jag inte känner mer heller...

I fredags va jag hemma hos en kompis på fika. Skojs. Hon får vara anonym än så länge så jag kan berätta att hon väntar barn utan att få skäll. Ska bli skojs att ha någon på nära håll som väntar barn strax efter mig... Tyckte dock lite synd om henne. Hon är nygravid och illamåendet satte in på en gång! Inte roligt!

Igår lämnade vi av Oskar och Emilia hos farmor och farfar på förmiddagen och åkte med Sebastian till Kulturskolan för öppethus och möjlighet att prova olika instrument. Tony tyckte Sebastian skulle testa klarinett eller saxofon, som han själv har spelat, men icke. Slutade med att Tony provspelade lite och fick förfrågan om att börja spela medan Sebastian strosade vidare. Han föll istället för gitarr men tyvärr måste man gå i trean för att få spela det... Han får vänta alltså...

Efter det var vi och handlade en sväng och åkte sen hem och städade... Eller jag städade... Tony fastnade hos farmor och farfar när han skulle hämta Oskar och Emilia.
Sen fick vi besök av Johannah och Ossian. Emilia blev sååååå glad!!!

På kvällen va det dags för Melodifestivalen igen. Den här gången va grabbarna med och såg med oss. Lite roligt. Med tanke på att ingen av låtarna var någon superhit så var det ändå rätt låtar som gick vidare...

Idag har det bara varit en låååångt lugn dag! Skönt!!! Synd att det inte är söndag imorn med. ;o)

Imorn ska jag försöka hinna ringa mvc. Måste kolla om jag får det nya sjukintyget hemskickat eller om jag måste hämta det. Ska dessutom fråga om jag måste träffa just den läkaren eller kan träffa nån annan i fortsättningen. Är det bara hon som gäller blir det till att ringa och boka tid på en annan mvc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...