torsdag 18 februari 2010

Magsjuka light???

Här har vi haft en omtumlande dygn... Om man nu säger så...

Igår på dagen va det bara jag och Tony hemma. Lugnt och skönt. Jag fick Tony att äntligen ta tag i sin cv och få den klar!!! Inte en dag för sent. ;o) Medan han höll på med det tillbringade jag ett par timmar i telefonkö och i samtal med telia för att reda ut varför vår digitaltv inte funkar som det ska... Vi ska låna någons modem och testa om det är fel på vårat eller inte. Är det inte det ska vi be och få hem en tekniker... Så nu ska vi ut och raga modem...

Precis när jag hade gått och lagt mig igår kände jag små söta puffar. UTANPÅ magen!!!! Ropade på Tony som kom och fick känna han med. Sååååå mysigt!

Men sen gick det mysiga över för Emilia kräktes! Jippi inte!
Inga fler kräkningar under natten utan bara den enda... Men inte sjuttsingen kunde jag sova för det.
Är det nån här som vet hur man blir av med kräkfobi får ni gärna tipsa!
Dagen idag har känts som det har passerat i dimma. Jag somnade tom ifrån filmen jag skulle se med Emilia och Oskar. ;o)
Vad gäller Emilia och hennes magsjuka så har hon ätit godkänt idag och bajsat fast två gånger.
Nu återstår bara att se om resten av oss har klarat oss eller inte....

Imorn bitti ska jag på akupunktur för foglossningen och mitt på dagen ska jag till vårdcentralen och träffa deras läkare för att prata fortsatt sjukskrivning. Skönt att jag inte behöver gå till mvc's läkare!

2 kommentarer:

  1. Jag har riktigt mycket fobi för magsjuka och för att kräkas och ingen vore gladare än jag om det fanns ett bra bot mot det. Jag mår så dåligt hela vinterhalvåret pga den här jävla sjukan

    SvaraRadera
  2. Ja du Caroline, känner igen det där... Samma sak här.. Får väl fråga läkaren i em om han har nån idé om hur man dämpar kräkfobi.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...