onsdag 6 mars 2013

"Det sitter bara i tapeten..." Eller?!

Det var ju ett tag sen jag bloggade om våra turer med Nynäsbostäder. Dels för att vi just nu har en vettigare temperatur inne. Inte så konstigt med tanke på att vi har låneelement och även våren gör ju lite skillnad. Dessutom ska dom byta ut elementet i vardagsrummet och som jag förstod det skulle dom få det levererat den här veckan...

Jag har varit i kontakt med Nynäsbostäder angående möglet. Fick till svar, än en gång, att det ligger på fastighetsskötare/områdesansvariga. På den vägen är det... Igår ringde jag honom om ett trasigt eluttag, vilket i mina ögon är en aning akut. Han skulle komma under dagen idag. Ja, dagen är ju inte slut ännu... Dessutom tänkte jag passa på att diskutera det här med möglet. Igen. På den vägen var det...

Till jag kom hem från min promenad och tänkte att jag skulle dokumentera väggen med det stora kameran. Medan jag låg där på golvet och tog kort (bästa vinkeln ju ;o) så konstaterar jag att jag bara behöver peta lite på tapeten för att kunna lyfta mer på den. Så nyfiken som jag var gjorde jag det. Ville ju se hur det såg ut under eftersom dom har sagt att möglet bara sitter i tapeten. Resultatet ser ni på bilden...

Jo, möglet sitter i tapeten. Och ännu mer i tapetlagret under... Frågan är hur väggen ser ut då när det yttersta largret ser finast ut. Det andra lagret är ganska svart... Yeay! Jag sover i närheten av det där...

Jag kommer börja med att skicka ett mail med bilden ner hon som jag har varit i kontakt med på deras kontor. Har jag inte fått svar i morgon är det nog dags att börja bråka mycket... Det är över en månad sen vi upptäckte och anmälde detta. På den tiden har dom konstaterat att det är fuktigt och att det nog kan dröja innan väggen torkar. Fast vi upprepade gånger har bett dom att kontrollera möglet i väggen så händer igen. Nu är mitt tålamod slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...