torsdag 25 februari 2010

Ultraljud och sjukskrivning...

Har varit en lång dag idag...

Satt uppe sent med min trasiga vän igår men va ju ändå tvungen att gå upp imorse....
Va till vårdcentralen och träffade det trevliga läkaren i morse. Hon sjukskrev mig på heltid från igår, den 24/2 till den 21/3. Skönt. Nu kan jag ta dagen som den kommer och slippa extra värk av stressen. Idag har det varit illa. Tog mig 8 minuter att gå en sträcka som i vanliga fall tar 3 minuter...

Efter det susade vi iväg till Huddinge sjukhus och Ultraljudet!!!!
Allt såg så bra ut!!!! En liten aktiv bebis va/är det! Viftade lite med tårna mot oss oxå! Gulligt!!!
Blev dessutom tillbakaflyttad 9 dagar så nytt beräknat förlossningsdatum är den 26/7 ist för den 17/7 som det var innan... Läste på fl vad jag skrev innan jag testade positivt och jag va redan gravid när räknaren på det nya datumet tycker att jag ska ha haft ägglossningen... Hehe...

Efter ultraljudet susade vi vidare och va och köpte bilbarnstolen. Är jättenöjd!!!!

Satt och funderade lite nu på eftermiddagen vad vi har här hemma redan och listan börjar bli lång;
- både spjälsäng och babykorg med tillbehör finns sen innan
- barnmatstol finns sen innan
- babygym fick vi av Johannah
- Babybjörn bärsele köpt av Johannah
- hoppgunga fick vi av Johannah
- bilbarnstol inköpt idag
- barnvagn med tillbehör finns sen innan

Så nu är det typ bara kläder och bebis som saknas. ;o)

Förresten, fick en sååååå fin present idag, av Johannah! Hon kom med en jättesöt body till bebisen!!! Supertack!!!! (bild kommer...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...